Jag har ju försökt mig på en prototyp av lättviktsbygge och glädjande fått godkänt av alla trevliga hejarop i helgen så e jag redo att bygga min kombiterminal. Det skall bli en modern MMM med stöd för 3,5m+ långa tåg.
Jag överväger att bygga mina sektioner i 160cm långa delar, min prototyp e ju 150x68 o väger bara 9 kg med ben så att gå på jämna 20cm e ju att rekommendera.
Spårplan skall jag strax börja slipa på, men en bra början är den som LLJ och Toni spånat på
Dock tänker jag vrida lite så man nre från vänster kan köra in/ut på de två uppställningsspåren, sen skall vänstra delen vara i tre sektioner där mellandelen skall kunna tas bort för förkortning, och samma upplägg på högerdelen.
Jag vill även ha en smart lösning på högersidan, funderar på om man inte skall ha en station där, med fyra spår och kanske en liten godsbangård bakom som då kan kombineras så utdragsspåren kan användas både för att växla till containerterminalen resp godsbangården. Eller det kanske blir en för lång modul total sett att den inte kommer kunna användas? Kan ju bli en 15-20 meter totalt sett.
Min tanke är att köpa Fallers containerterminal om den nu kommer till slut, funderar till och med på att ha två kranar. Får man plats så gärna lite Faller Car körning med containerlastbilar blir väl passande?
Så innan jag grottar ned mig med spårplanen vill jag ha era smarta synpunkter. Har inte bestämt mig för rälsmärke än.
Så, vad göra?