Modulbyggsatser och tillbehör

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Modulbyggsatser och tillbehör

Inlägg av StefanFjällemark »

Modulbyggsatser: https://pikartmodels.com/
De har även nu en modulbyggsats efter MMM-standard: https://pikartmodels.com/product-catego ... m_norm_h0/
Läs mer om vad andra skrivit om Pikarts moduler här på forumet: search.php?keywords=pikart
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 744
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Modulbyggsatser och tillbehör

Inlägg av tobbeo »

Första beställningen på 480 gånger 900 mm rak 2r och 480 gånger 900mm dubbelspår, plus 280 gånger 900 mm enkelspår gick iväg i helgen.
Några obokade kvar! maila mmm@onegard.net vid intresse. Trolig leverans andra veckan i februari.
337 mm gånger 900 mm dubbelspår och en övergångsmodul från 480 enkel till stationsmodul finns nu upplagda.
Nu finns kurvmodul, stationsmoduler också!
Det är ide att sambeställa( för avhämtning i Stockholm för att få ner transportkostnaderna.
Vid intresse maila mmm@onegard.net
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 744
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Modulbyggsatser och tillbehör

Inlägg av tobbeo »

Föregående inlägg uppdaterat med fler moduler!
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 744
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Modulbyggsatser och tillbehör

Inlägg av tobbeo »

Hej!
Sju modulbyggsatser levererade! Alla skall till beställare så provbygge får vänta!
IMG_7295.jpeg
IMG_7294.jpeg
Martin
Inlägg: 59
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Modulbyggsatser och tillbehör

Inlägg av Martin »

Min (begränsade) erfarenhet är att dom är väldigt lätta att sätta ihop och väldigt exakta. Kurvorna var lite knepigare att sätta ihop då man fick benda lite, men även det gick bra. Har med pickarts nollan moduler i Grimslöv ifall någon vill se konstruktionen, tre kurvor och fyra rakor (900cm).

Till ben använder jag aluminiumben från VMJF och egenbyggda benfäste av trä, typ "Norge".

Har fortfarande inte hittat bättre modullådor till Pickarts priser, ca 500 Kr per modul.
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Modulbyggsatser och tillbehör

Inlägg av SethSwede »

Tack
Har du en ca pris på frakt kostnaden dörr till dörr?
Mvh
Seth
Användarvisningsbild
hakang
Inlägg: 194
Blev medlem: 2012-05-09, 02:21
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Modulbyggsatser och tillbehör

Inlägg av hakang »

Den första Pikartmodulen jag byggt tog 33 minuter att få ihop... Bilder finns här: http://www.hokey.nu/banbygge/mmm-module ... t-46343693
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Modulbyggsatser och tillbehör

Inlägg av SethSwede »

Tack Håkan
Ja, fantastiskt att Torbjörn har etablerat kontakt och genomförande av en bra modulbyggsats. Vad blir total priset av den du byggde?
Användarvisningsbild
hakang
Inlägg: 194
Blev medlem: 2012-05-09, 02:21
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Modulbyggsatser och tillbehör

Inlägg av hakang »

Minns nu exakt vad jag gav för modulerna, 600 spänn per styck. Levererade via Torbjörns sambeställning. Sen tillkommer ben och -fästen, jag har beställt från VMJF. Komplett kommer hela klabbet innan räls, elhelvetet, landskapande osv. kanske hamna på 1500 per modul.

Med en timlön på 800 spänn sparar jag in flera tusenlappar om det tar en dryg halvtimme med de här jämfört med att böka ihop träbitar utan hjälp. Då hade ju en modulstomme tagit mig 6 timmar... :|
Senast redigerad av 1 hakang, redigerad totalt 2023 gånger.
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Modulbyggsatser och tillbehör

Inlägg av kasoe »

Jag har 8 st stommar för AmN på väg hem från Pikart, skickades igår.
Priset per stomme (inga benfästen, bara modulramen enligt Pikarts design) kostar ganska exakt 500:-/st, frakten inräknad i det priset.

/Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"