Bygg-träff på riktigt: Moderna dubbelspår 14/1 - 2023
Bygg-träff på riktigt: Moderna dubbelspår 14/1 - 2023
Vi planerar en heldag med byggande och att hjälpa nya och gamla MMM:are att komma igång med byggandet av sina Moderna dubbelspårsmoduler. Mer info kommer så snart vi kan bekräfta att vi hinner får producerat en bunt nya gavlar i tid ...
Re: Bygg-träff på riktigt: Moderna dubbelspår 14/1 - 2023
Jag är intresserad. Hur kan man beställa gavlar?
Vad jag förstår finns det dock inga gavlar för Märklin C-räls. Funderar lite vad som är lättast, att bara ha sina egna gavlar eller modifiera färdiggavlarna.
Vad jag förstår finns det dock inga gavlar för Märklin C-räls. Funderar lite vad som är lättast, att bara ha sina egna gavlar eller modifiera färdiggavlarna.
Vanliga 3R multigavlar funkar bra att bygga modernt med
Tack, det låter bra. Hoppas att jag hinner bli med i ev beställning.
Vi har i nuläget tyvärr inga planer på beställning av gavlar för 3R, men ev finns det gamla kvar i lager...?
Det vi kommer bygga på träffen är främst 337 mm rakspår ämnat för 2R. Detta utifrån gavlar som är 2R men som m h a punktband kan anpassas till 3R, men då alltså inte med Märklins räls.
Jag har nog några på plats i Huddinge om behov finns TomasJ/Sfs_toni skrev: ↑2022-12-03, 18:58Vi har i nuläget tyvärr inga planer på beställning av gavlar för 3R, men ev finns det gamla kvar i lager...?
Det vi kommer bygga på träffen är främst 337 mm rakspår ämnat för 2R. Detta utifrån gavlar som är 2R men som m h a punktband kan anpassas till 3R, men då alltså inte med Märklins räls.
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Vad bra! Ja jag skulle nog vara intresserad av att köpa ett par sådana om du har möjlighet att undvara dem.stasv skrev: ↑2022-12-04, 11:14 Jag har nog några på plats i Huddinge om behov finns TomasJ/S
Det kanske förresten är bättre att jag bygger en rakspårsmodul 337 mm modern dubbelspår då istället (och låter mitt industrimodul-projekt vila ett tag).fs_toni skrev: ↑2022-12-03, 18:58 Det vi kommer bygga på träffen är främst 337 mm rakspår ämnat för 2R. Detta utifrån gavlar som är 2R men som m h a punktband kan anpassas till 3R, men då alltså inte med Märklins räls.
Kanske med en växel och förgrening till sidospår (för anslutning till ev framtida 2R/3R industrimodul som jag bygger med Märklinräls).
Är ni överens om vilken räls (tillverkare) man ska bygga med och ev punktband? Finns växlar från samma tillverkare i rätt radie?
Går det att beställa 337 mm gavlar då?
Javisst, bara att beställa

Punktband säljs av nån tysk tillverkare. Där hänvisar jag till t ex Tompa för svar.
- MickeWestberg
Här är länken till sidan som säljer punktband.https://www.weichen-walter.de/ww-online ... h=29_89_10
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.