Skansen 2022

Bilder och text från träffar som varit
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Skansen 2022

Inlägg av MickeWestberg »

Borde ju även funka toppen på trafikspel. Borde väl gå att programmera loken så att dom rangerar alla vagnar själva. Man har magneter och kadeekoppel så är det löst.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 744
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Skansen 2022

Inlägg av tobbeo »

Tanken är kittlande! Jag har varit hemma hos modellrallare som har helt automatiska anläggningar! Vitrinskåp med hiss som sköter länge lokbytena smidigt! Man kan sitta med en pilsner i hand och titta på skådespelet! Men i nästa liv när jag lärt mig programmera videon ska jag ta tag i detta!
Just nu är jag nöjd med köra ett ånglok med läckert ljud, rangera, prata med publiken och ta det lugnt!
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Skansen 2022

Inlägg av MickeWestberg »

Jag tyckte det flöt på bra på Skansen, det vi skulle kunna göra för att få ännu mera flyt är ju en enkel lösning som att fixa mer stafettpinnar då vi har mer mötesplatser än pinnar. Helt analogt förvisso men väldigt enkelt.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
tobbeo
Inlägg: 744
Blev medlem: 2014-01-16, 14:09
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Skansen 2022

Inlägg av tobbeo »

Undrar vem det var som gjorde stafettpinnarna? Är en strålande idé att göra fler! Jag ska höra med någon om han kan göra fler!
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Skansen 2022

Inlägg av MickeWestberg »

Både min Töva och Svantes Norbenning fungerar alldeles utmärkt för tågmöte. En pinne åt oss var så har vi ytterliggare två "propplösare" till nästa träff. Men jag håller med dig Tobbe trafiken är ju lite mer verklighetstrogen om det är lite glest här och där. Eller hur mycket trafik vill dom som klagar på att det ska vara, ska det vara 1 meter mellan varje tåg så blir det ju också konstigt, det är ju inte tunnelbanan i den stressande miljön i morgonrusningen vi pratar om utan ett Sverige där järnvägen må hända gick långsammare men man kunde vara säker på att man kom fram i utsatt tid. Det är nästintill omöjligt att göra alla nöjda men de jag pratade med var som Håkan skrev, nånstans mellan Lyriska jättenöjda. Hade vi kört modernt med hundra tågset i hög hastighet på dubbelspår hade säkert några klagat på det. Återigen stort tack till alla och en eloge till Micke L och Anders. Och tack Skansen som vill ha oss där.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Henrik Maude
Inlägg: 158
Blev medlem: 2015-11-14, 18:18

Re: Skansen 2022

Inlägg av Henrik Maude »

En sak som saknades på träffen var ju reklammaterial för föreningen. Det borde väl kunna läggas upp bland dokument på vår hemsida så att det är möjligt för alla medlemmar att ladda ner. Både för att kunna dela ut till intresserade bekanta så som att vem som helst i föreningen kan skriva ut dem inför en publik träff.
Finns det något sådant material färdigt?

Även listor för handtag och lokadresser samt körscheman bör ju vara enkelt för vem som helst i föreningen att skriva ut.

Så kan även de som inte är direkt i arrangörsgruppen bidra med vissa arbetsuppgifter.
/ Henrik Maude
barnbarns barn till Ivan Öfverholm
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"