Hur mycket bana har vi plats för?

Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Hur mycket bana har vi plats för?

Inlägg av daniel »

BoA skrev: 2021-09-22, 09:10 Platsbehovet för N-bana tycks ju inte finnas om man ser till att bara 6 är anmälda.
Har luften gått ur N-Re?
Ytterligare två har anmält sig nu så det är 8 personer anmälda till N-RE.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Hur mycket bana har vi plats för?

Inlägg av daniel »

AlexanderEhn skrev: 2021-09-22, 10:01 Sen faller det lite på att arrangörerna inte har frågat någon banansvarig för N-Re så det finns ingen som leder den biten, till skillnad från H0, 0 & AmN.
Varför ska vi göra det? Varför är det arrangörernas ansvar att utse banansvarig för N-RE? Vi gör det varken för Nollan eller americaN. Det finns sannolikt två kandidater till banansvarig på N-RE: du och Anders B. Och jag har redan frågat dig om du är intresserad och jag har föreslagit för dig att du pratar med Anders.

Vi som är arrangörer lägger åtskilliga timmar på träffen långt innan träffen ens har startat. Hantering av anmälningar, kontakter med Grimslöv och en massa annat. Jag har lagt minst 20 timmar på Grimslöv 2022 redan nu och då är vi bara i september.
AlexanderEhn skrev: 2021-09-22, 10:01 --> En fråga till arrangörerna, finns det likvärdiga alternativa boenden i närheten?
Daniel Rydell tipsade om Hotel Rådmannen i Alvesta. Och Scandic Hotels finns i Växjö. Sen finns det ju fler hotell och vandrarhem i Växjö, men de är nog de som ligger närmast.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Hur mycket bana har vi plats för?

Inlägg av daniel »

PeterAlsén skrev: 2021-09-22, 19:44 Det är nog så att träffen växt ur "övernattningsfaciliteterna" redan och då blir det inte fler anmälda, att bo i Växjö går men tar en massa tid. Kanske dags att gå tillbaka till Teleborgshallen?
Jag vill inte tillbaka till Teleborgshallen.

1) Kostnaden
Hallarna i Grimslöv kostar 17 000 kr, onsdag kväll - söndag kväll. Och då får vi vara där dygnet runt.
Teleborgshallen kostade 49 000 kr, torsdag kl 14 - söndag kväll. Och då fick vi vara där från 8.00 till 24.00.

2) Maten
Grimslöv har bra mat till bra pris. Vi bara anmäler antalet måltider och sedan går vi till matsalen och äter.
Teleborgshallen hade ingen mat. Vi behövde anlita catering, vilket dels innebär ännu mer arbete för arrangörerna, dels riskerar att leda till sämre mat för högre pris. Den cateringfirman vi anlitade när vi var i Teleborgshallen var vi inte alls nöjda med.

3) Boendet
För mig är en av de allra mest önskvärda sakerna på en modulträff ett boende i direkt anslutning till lokalen. Jag bor i Växjö och har 6 km till Teleborgshallen. Men jag betalar hellre 2000 kr för att bo i anslutning till lokalen än att behöva åka 6 km till lokalen.

Vi kommer aldrig kunna göra alla nöjda, men vi gör så gott vi kan. Sen är det upp till var och en om just den här träffen passar eller inte. Det finns andra träffar och man kan arrangera en egen träff om man vill.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Hur mycket bana har vi plats för?

Inlägg av AlexanderEhn »

AlexanderEhn skrev: 2021-09-22, 10:01 --> En fråga till arrangörerna, finns det likvärdiga alternativa boenden i närheten?
Daniel Rydell tipsade om Hotel Rådmannen i Alvesta. Och Scandic Hotels finns i Växjö. Sen finns det ju fler hotell och vandrarhem i Växjö, men de är nog de som ligger närmast.
Ah, den informationen missade jag. Tack för uppdateringen.

All ideellt engagemang uppskattas mycket.
Senast redigerad av 1 AlexanderEhn, redigerad totalt 2021 gånger.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Hur mycket bana har vi plats för?

Inlägg av AlexanderEhn »

daniel skrev: 2021-09-22, 22:40
PeterAlsén skrev: 2021-09-22, 19:44 Det är nog så att träffen växt ur "övernattningsfaciliteterna" redan och då blir det inte fler anmälda, att bo i Växjö går men tar en massa tid. Kanske dags att gå tillbaka till Teleborgshallen?
Jag vill inte tillbaka till Teleborgshallen.

1) Kostnaden
Hallarna i Grimslöv kostar 17 000 kr, onsdag kväll - söndag kväll. Och då får vi vara där dygnet runt.
Teleborgshallen kostade 49 000 kr, torsdag kl 14 - söndag kväll. Och då fick vi vara där från 8.00 till 24.00.

2) Maten
Grimslöv har bra mat till bra pris. Vi bara anmäler antalet måltider och sedan går vi till matsalen och äter.
Teleborgshallen hade ingen mat. Vi behövde anlita catering, vilket dels innebär ännu mer arbete för arrangörerna, dels riskerar att leda till sämre mat för högre pris. Den cateringfirman vi anlitade när vi var i Teleborgshallen var vi inte alls nöjda med.

3) Boendet
För mig är en av de allra mest önskvärda sakerna på en modulträff ett boende i direkt anslutning till lokalen. Jag bor i Växjö och har 6 km till Teleborgshallen. Men jag betalar hellre 2000 kr för att bo i anslutning till lokalen än att behöva åka 6 km till lokalen.

Vi kommer aldrig kunna göra alla nöjda, men vi gör så gott vi kan. Sen är det upp till var och en om just den här träffen passar eller inte. Det finns andra träffar och man kan arrangera en egen träff om man vill.
Folkhögskola lämpar sig ypperligt för modulträffar och Vandrarhemmet och maten är över vad normalt.
Synd att vi är så många som vill komma bara. ;)
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Hur mycket bana har vi plats för?

Inlägg av AlexanderEhn »

AlexanderEhn skrev: 2021-09-22, 10:01 --> En fråga till arrangörerna, finns det likvärdiga alternativa boenden i närheten?
Daniel Rydell tipsade om Hotel Rådmannen i Alvesta. Och Scandic Hotels finns i Växjö. Sen finns det ju fler hotell och vandrarhem i Växjö, men de är nog de som ligger närmast.
Ah, den informationen missade jag. Tack för uppdateringen.

All ideellt engagemang uppskattas mycket.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Hur mycket bana har vi plats för?

Inlägg av AlexanderEhn »

daniel skrev: 2021-09-22, 21:36
BoA skrev: 2021-09-22, 09:10 Platsbehovet för N-bana tycks ju inte finnas om man ser till att bara 6 är anmälda.
Har luften gått ur N-Re?
Ytterligare två har anmält sig nu så det är 8 personer anmälda till N-RE.
Strålande! Du kanske det allmänna infomailet jag skickade i eftermiddags gav resultat.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
AndreasSigfridsson
Inlägg: 232
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25

Re: Hur mycket bana har vi plats för?

Inlägg av AndreasSigfridsson »

daniel skrev: 2021-09-22, 22:40
PeterAlsén skrev: 2021-09-22, 19:44 Det är nog så att träffen växt ur "övernattningsfaciliteterna" redan och då blir det inte fler anmälda, att bo i Växjö går men tar en massa tid. Kanske dags att gå tillbaka till Teleborgshallen?
Jag vill inte tillbaka till Teleborgshallen.

1) Kostnaden
Hallarna i Grimslöv kostar 17 000 kr, onsdag kväll - söndag kväll. Och då får vi vara där dygnet runt.
Teleborgshallen kostade 49 000 kr, torsdag kl 14 - söndag kväll. Och då fick vi vara där från 8.00 till 24.00.

2) Maten
Grimslöv har bra mat till bra pris. Vi bara anmäler antalet måltider och sedan går vi till matsalen och äter.
Teleborgshallen hade ingen mat. Vi behövde anlita catering, vilket dels innebär ännu mer arbete för arrangörerna, dels riskerar att leda till sämre mat för högre pris. Den cateringfirman vi anlitade när vi var i Teleborgshallen var vi inte alls nöjda med.

3) Boendet
För mig är en av de allra mest önskvärda sakerna på en modulträff ett boende i direkt anslutning till lokalen. Jag bor i Växjö och har 6 km till Teleborgshallen. Men jag betalar hellre 2000 kr för att bo i anslutning till lokalen än att behöva åka 6 km till lokalen.

Vi kommer aldrig kunna göra alla nöjda, men vi gör så gott vi kan. Sen är det upp till var och en om just den här träffen passar eller inte. Det finns andra träffar och man kan arrangera en egen träff om man vill.
Du bör upplysa att det är vägbygge till grimslöv. Som kommer innebär omledning i vår. Då man kommer få köra växjö-alvesta-gottåsa så 20 min kommer snarare vara 40-50min
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Hur mycket bana har vi plats för?

Inlägg av daniel »

Vägbygget visste jag inte om. Men i så fall är ju hotell Rådmannen i Alvesta helt klart bästa alternativet om Grimslövs wärdshus inte räcker till.
AndreasSigfridsson
Inlägg: 232
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25

Re: Hur mycket bana har vi plats för?

Inlägg av AndreasSigfridsson »

daniel skrev: 2021-09-23, 02:50 Vägbygget visste jag inte om. Men i så fall är ju hotell Rådmannen i Alvesta helt klart bästa alternativet om Grimslövs wärdshus inte räcker till.
Ja eller ikea hotellet i älmhult ett alternativ dock 39 km och köra men bra väg hela vägen upp

https://ikeahotell.se/?gclid=Cj0KCQjwqK ... rFEALw_wcB
Skriv svar

Återgå till "Grimslöv 2022 (Svenskt modulforum och VäxjöRallarna är arrangörer)"