Vad behövs??

Moduler byggda efter MMM-H0-3R-standarden
PerJohansson
Inlägg: 629
Blev medlem: 2012-06-18, 13:14

Vad behövs??

Inlägg av PerJohansson »

Hej.

Sitter och funderar på att ta tag i byggandet nu, efter många års funderande... Händer ju inte mycket i fåtöljen, tyvärr. Därför undrar jag nu vad som behövs mest när ni kör? Linjemoduler? Lastplatser? Antar att stationer lätt kan bli överrepresenterade? Dubbelspår? Enkel? Mycket tacksam för tips.


MVH.

Per Johansson.
Medlem i Fremo.
Kör AmericaN.
Fredman
Inlägg: 506
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

Re: Vad behövs??

Inlägg av Fredman »

Lastplats/industri med genomgående dubbelspår med växlar så anslutning mot enkelspårig modul kan ske.
En stor station typ 5-6 spår 3-4 meterlånga spår tycker jag det saknas tillgång till i Modulsyd men det ärväl inte första valet i en hoppas jag lång och framgångsrik modulkarriär.

Annars behövs det alltid linjemoduler.

Mvh Thomas
Gävle
PerJohansson
Inlägg: 629
Blev medlem: 2012-06-18, 13:14

Re: Vad behövs??

Inlägg av PerJohansson »

Hej.

Tack för svaret. Är väl inte den som är den direkt. En sådan station kan man ju ha rejäl glädje av även hemma, mellan träffarna. Ska skissa lite, så får vi se vad man kan hitta på. Är väl bara att se till att spåren blir klara.... Allt annat kan ju ha sin gilla gång, antar jag. ;-)
Medlem i Fremo.
Kör AmericaN.
Användarvisningsbild
berraf
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: Vad behövs??

Inlägg av berraf »

Bäste Per, mitt råd är att du inte i första hand frågar vad andra behöver utan vad du själv vill :)
Mitt andra råd är att börja med något enkelt. Känn dig fram, pröva tekniken, testa och framför allt: ha roligt!
PerJohansson
Inlägg: 629
Blev medlem: 2012-06-18, 13:14

Re: Vad behövs??

Inlägg av PerJohansson »

Det jag själv vill finns redan. :-) I viss mån. Nu är ju tanken att jag vill bidra lite, och då kände jag att det inte skadar att pejla läget lite. :-) Roligt har jag hela tiden. Den här hobbyn blir roligare för varje år. ;-)
Medlem i Fremo.
Kör AmericaN.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Vad behövs??

Inlägg av daniel »

På 3R-sidan i ModulSyd så är det brist på större stationer med minst tre mötesspår. Så en station med tre-fyra mötesspår och ett par sidospår hade inte varit fel.

Mvh Daniel
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-3R - moduler"