Hmmm, jag tycker det är svårare att göra en modulritning i Power Point än i CAD, det finns trösklar åt båda hållen...Det finns helt klart fördelar med CAD även för H0. Nackdelen är inlärningströskeln. Det hade varit bra med en nybörjarinstruktion på svenska för hur man ritar en modul samt planerar en modulbana i ett gratis CAD-program. Sen är bara frågan vem som ska skriva dokumentet....

Om man vänder och vrider lite på frågan om vem som ska skriva... Jag skulle vilja föreslå att man kontaktar MJ-magasinet och frågar om det finns intresse för en artikel. Fler och fler bygger idag moduler och kommer förr eller senare att "drabbas" av att de måste dokumentera sin modul i någon form så den har växande allmänt intresse.
Någon som är skapligt grön på CAD får installera föreslaget program (gratis version), lära sig det som krävs för att rita upp en modul OCH hur man mäter upp och kontrollerar sin modul mot det man har ritat (som är lika viktigt som att den blir ritad...). Stämmer av resultatet mot någon gammal räv i gemet så allt blir "rätt".
Då tror jag man får en kanonartikel som kan vara ett bra referensverk. Om man sen lirkar lite med redaktionen så kanske man kan få dom att lägga upp artikeln som PDF så det går att länka till den från alla håll...
Kanske kan det öka motivationen att sno ihop något, eller så blir det tvärt om...

Per, kanske du är sugen?
Hälsar,
Anders Ö