För eventuellt hyllande så vill jag gärna förtydliga att flera av "mina" idéer kring hur jag bygger dessa moduler involverar "stöld"/inspiration av hur andra redan gjort eller tänkt. Ben-lösningen har t ex inspiration i valda delar från såväl Urban Johansson som Erik Kuiper. Erik har även hjälpt med spårplanen (efter mina instruktioner/önskemål). Seth Olofsson har haft en massa lösryckta synpunkter på olika saker där jag tagit till mig det jag uppfattat som guldkornen. Benny tipsade om hur man kapar rälsen perfekt i stations-modul-skarvar. Curtan hade ju lösningen med manuella microbrytare på växlarna som jag använder temporärt innan jag kommer digitalisera i nästa steg. Etc etc (jag har säkert glömt många som haft bra synpunkter).
Och när allt blir klart och testat och det sen blir dags att sätta dit ställverk, signaler och el-styrning, så kommer jag säkert behöva mer hjälp igen...

Flera har ju erfarenhet av MGP och jag har noll erfarenhet och är inte elektriker eller ingenjör...
De enda delar i detta bygge som jag SJÄLV kan ta 100% äran för så långt är nog själva modulkonstruktionens design: att bygga lättvikt, lågprofil och lååångt (160 cm långa moduler), samt såklart själva trafikidén: dubbelspår parallellt med kombiterminal och med station som del av utdragsspåret.
Men det är ju den stora fördelen med MMM/ModulSyd/SSM och överlag alla goda MJ-vänner: att man alltid kan få lite hjälp, råd och tips av andra!