Helt riktigt Dag-Cato.DagCatoSkårvik skrev: ↑2019-09-02, 07:48Slik jeg forstår det er Vectrons shunting module tilsvarende Bombardiers Last Mile? En liten dieselmotor som kan brukes under skifting.
/Lars
Moderator: AndersB
Helt riktigt Dag-Cato.DagCatoSkårvik skrev: ↑2019-09-02, 07:48Slik jeg forstår det er Vectrons shunting module tilsvarende Bombardiers Last Mile? En liten dieselmotor som kan brukes under skifting.
Absolut, tack, uppdaterat ovan.
Normalt dubbelspårsavstånd på dubbelspårig linje i Sverige är 4,5 meter, vilket blir 28 mm i N-skala. Liknande avstånd har jag sett på ritningar över flera bangårdar. Jag kan tänka mig att ett liknande avstånd också används mellan parallella spår på kombiterminaler, så om du vill kan du reducera avstånden mellan spåren ytterligare.AlexanderEhn skrev: ↑2019-09-01, 21:27 Ett större huvudbry är dock cc-avståndet på de parallella terminalspåren. Nu har jag ritat med cc 45 mm. Det har jag dels på Finngösa/Pauline och Evert Nillson har det på sin bangård. 45 mm cc ger bra med plats för att koppla loss vagnar och få ner fingrar på sidan.
Men cc 45 mm tar plats och är inte speciellt realistiskt. I verkligheten är det inte alls mycket avstånd mellan spåren på kombiterminaler...
Vad tycker ni??
Kul att du gillar det!