Norrköping 2013
-
Re: Norrköping 2013
Hej
Jag vet inte hur detta fungerar, jag öppnade den, skrev in mina uppgifter och sparade den och stängde den. Men jag tror inte att det fungerade, så jag skickar min sparade i stället.
Jag har ingen Märklinutrustning förutom det här tåget och en Fred som Jonny har programmerat åt mig med angiven adress, så jag kan inte göra några kontroller eller inställningar av dekodern, men tror att Jonny gjorde det också i Habo förra året.
Jag vet inte hur detta fungerar, jag öppnade den, skrev in mina uppgifter och sparade den och stängde den. Men jag tror inte att det fungerade, så jag skickar min sparade i stället.
Jag har ingen Märklinutrustning förutom det här tåget och en Fred som Jonny har programmerat åt mig med angiven adress, så jag kan inte göra några kontroller eller inställningar av dekodern, men tror att Jonny gjorde det också i Habo förra året.
Har lagt till mina lok!
Mvh. Peter
Mvh. Peter
- Bilagor
-
- Loklista NPG 2013.xlsx
- (12.89 KiB) Nerladdad 280 gånger
Några små undringar.
Booster till NKO?
Telefoner?
Trådlöst?
Loconetuttag för FRED och dylikt?
MVH Thomas
Gävle
Booster till NKO?
Telefoner?
Trådlöst?
Loconetuttag för FRED och dylikt?
MVH Thomas
Gävle
Senast redigerad av 1 Fredman, redigerad totalt 2013 gånger.
Borde ni inte flytta adresslistan utanför forumet pga stöldrisk?
Bättre att man mailar till någon person som får sköta listan.
/Lars
Bättre att man mailar till någon person som får sköta listan.
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Fredman skrev:Hej alla.
En viss koll pa CV 29 så att den inte ar kodad för analog drift kan hända konstiga saker då.
"Rätt" värde antingen 0 eller 2(28 resp. 128 fartsteg) eller 32(lång adress) så lång adress + 28/128 fartsteg ger värde 34 i CV29.
MVH Thomas Fredman
Gävle
Det är nog bäst att kolla CV29 innan man ändrar, det finns en del lok även från fabrik som har "specialinställningar"!
Åtminstone mina Märklin Rc har omvänd körriktning och behöver ha värdet 1 tillagt i CV29 om dom ska gå åt rätt håll, antar att det är lika på andra Rc från Märklin med 21-pol. dekoder också!
Mina Rc har värdet 51 eftersom jag lagt till en egen hastighetskurva också utöver den omvända körriktningen, annars borde värde 35 passa om man kör på trepunkts standardkurvan!
Och har man en Hobbytrade TMZ med ljud behövs värdet 16 också eftersom den kommer från fabrik med den långa hastighetskurvan aktiv!
En TMZ med ljud borde alltså ha värdet 18 eller 50 beroende på om den har lång adress eller inte!
Och det finns säkert fler exempel även om värdena 2 eller 34 borde vara dom vanligaste!
Mvh. Peter
Kommer det bli någon form av trafikspel på icke publik tid eller är det "vild" körning som gäller då?
Bra att veta om man behöver ta med några vagnar med vagnskort!
Mvh. Peter
Bra att veta om man behöver ta med några vagnar med vagnskort!
Mvh. Peter
Jag har tänkt mig följande upplägg:
Booster till varje trafikplats (LV101, LV102, TAMS B4 eller annan optoisolerad booster)
Loconetuttag (gärna LN-boxar)
Gemensam buss för körhandtag och booster. (@Eke: Tag gärna med dina boostrar!)
Inga WiFi-körhandtag (Möjligen kan trådlösa Digitraxhandag förekomma)
Telefoner i någon form är önskvärt, kanske bäst med RUT-boxar och trådtelefoner?
Efter publikkörningarna brukar det inte finnas någon ork för trafikspel, så jag tror man kan lämna vagnskorten hemma.
//Johnny
Booster till varje trafikplats (LV101, LV102, TAMS B4 eller annan optoisolerad booster)
Loconetuttag (gärna LN-boxar)
Gemensam buss för körhandtag och booster. (@Eke: Tag gärna med dina boostrar!)
Inga WiFi-körhandtag (Möjligen kan trådlösa Digitraxhandag förekomma)
Telefoner i någon form är önskvärt, kanske bäst med RUT-boxar och trådtelefoner?
Efter publikkörningarna brukar det inte finnas någon ork för trafikspel, så jag tror man kan lämna vagnskorten hemma.
//Johnny
Så här sett från Gävle ser det ut som det behövs telefoner vid Fummelmora,Hallsta och Andersberg/Spånsta för att få flyt.Känns lite onödigt att Fredde ska släpa med sig RUTväxeln.
Borde räcka med t.ex.mina 5 trådlösa.Eller tänker jag tokigt?
/Thomas
Borde räcka med t.ex.mina 5 trådlösa.Eller tänker jag tokigt?
/Thomas
Jo, det borde vara tillräckligt att använda DECT-telefoner. Jag kan ju ta med mitt kit också.
//Johnny
//Johnny