Förslag, försök att göra stationsgrunden så att den kan användas för olika epoker.

Det blir nog i stort sett epok VI, men som sägs i inlägget ovan så är jag öppen för att anpassa det som går för att det kan användas även i andra sammanhang.DanielEnglund skrev: ↑2018-12-05, 21:36 Kul projekt Tony!
Skall bli kul och intressant att följa dig i ditt arbete!
Vilken tidsepok kommer du hålla dig till med stationen och Kombiterminalen?
Hur menar du? Alla 4 spår kan väl användas? (se spårplaner i bilaga i inlägg ovan)
Jag inbillar mig att terminaldelen t o m skulle kunna fungera som säck-station i ett trafikspel där man inte har krav på naturtrogenhet. D v s de 4 terminalspåren plus dubbla linjespåret är 6 änd-spår i säckstationen och i "stationsdelen" i kurvan används några spår för uppställning av lok som då kopplas på "bak" i tåget som just kört in i säckstationen för att dra tåget ut på nästa köruppdrag.
Bra planerat Tonifs_toni skrev: ↑2018-12-06, 16:28Det blir nog i stort sett epok VI, men som sägs i inlägget ovan så är jag öppen för att anpassa det som går för att det kan användas även i andra sammanhang.DanielEnglund skrev: ↑2018-12-05, 21:36 Kul projekt Tony!
Skall bli kul och intressant att följa dig i ditt arbete!
Vilken tidsepok kommer du hålla dig till med stationen och Kombiterminalen?
Men som exempel så blir det betongräls med "modern" ballast åtminstone i terminal-delen, samt någon modell av containerkran utan funktioner. Asfalt runtom och trailers och container staplade runt som "rekvisita".
En helt annan sak är ju att om terminalen inte används som just det, så kan den ju även fungera som tåg-magasin ute på linjen på träffar!
Jag har lite mer flexibilitet i stationsdelen på design. Men grundtanken där är annars en modern pendeltågsstation, epok VI.
Däremot kan jag mycket väl tänka mig t ex svart sarg och vissa löstagbara rekvisita på stationen som gör att den kan ändras till olika epoker och framstå som något annat än en pendeltågsstation. Men med betongräls och dubbelspår så hamnar vi väl oavsett aldrig längre bak än ca 1965 - om man har hårda krav på naturtrogenhet i det avseendet.