LENZ->Z21

Boostrar, dekodrar, signaler, m.m. Montering av dekodrar i lok. Datorprogram och programmering.
Otto BvL
Inlägg: 60
Blev medlem: 2014-04-07, 15:08

Re: LENZ->Z21

Inlägg av Otto BvL »

Hej!
Har tillskrivit ROCKOs frågetjänst, när dom efter några skriftväxlingar äntligen förstått frågan svarade dom
"goddag yxskaft" (koppla om alla växel och signaldekodrar).

@Eke:
Har varit tvungen att återställa till fabriksinställningar! Sker alla tidigare uppgraderingar automatiskt med den senaste eller måste man köra igenom alla i tur och ordning?
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: LENZ->Z21

Inlägg av Eke »

Har aldrig återställt till fabriksinställningar. Men jag "nerdaterade" till en tidigare version en gång och då var jag tvungen att ta dom i ordning!
Men testa att ta den sista och se om det funkar!

Mvh. Eke
Otto BvL
Inlägg: 60
Blev medlem: 2014-04-07, 15:08

Re: LENZ->Z21

Inlägg av Otto BvL »

Tack Eke

Jag hade tidigare uppdaterat direkt till den då sista version när den var ny. Men jag har efteråt förstått att inte alla var med eftersom t.ex. expressmet-uppdateringen inte var med (i varje fall inte i sin helhet). Förstår nu att jag måste köra igenom alla vilket verkar att bekräftas av Ditt svar. Kommer nu att kolla vilken uppdatering som var fabriksinställningen i mitt exemplar och köra alla uppdateringar därifrån. Lite svårigheter då datorn som är ansluten till Z21 inte är internett-ansluten. Jag måste därför föra över från en annan med sticka.

Med vänlig hälsning, Otto BvL
Skriv svar

Återgå till "El, elektronik och programvara"