Ja jag har varit på Loxx och det var en tråkig anläggning.
Felet som Loxx gjorde var att dom fokuserade på en anläggning som efterbildade det nutida Berlin. Och dom hade inte ens pengar nog att göra det tillräckligt bra. Loxx låg 50 meter från spåren där dom riktiga tågen på stadsbanan gick, så varför skulle man betala 150 kr för att se en dålig kopia av det som finns IRL utanför stugknuten?
Om jag skulle bygga en modelljärnväg som handlade om Berlin skulle jag väl först utelämna 1933-1945, men sedan bygga det som inte finns kvar, kejsartysklands järnvägar med dess imponerande och numera försvunna järnvägsstationer, och det delade Tysklands söndermurade Friedrichstrassestation och gränsövergångar. Hur det verkligen såg ut skulle gäster i stora lass betala för att se.
Hej
Rätt Odd! Upplevede samma sak som du när vi besökte Lox. Din slutsats är bra, Tysklands tidiga järnvägs historia skulle locka en helt ny publik.
Därmed för mig är det lockande att följa Utby Rallarnas (Rättvik) MJ bygge av 60 talets miljö runt Siljan.
Moderna MJ banor är lockande om man gör mycket detaljer och fantasi. Modell Järnvägens Hus är en underbar o liten miljö som har både modernt och äldre miljörer.
Tänkte själv besöka nya banan i Kungsör och banan i Halmstad snart.
Finns det någon som har sammanfattat en lista på alla publika banor iSverige?
Jag är inte så säker på att den tidiga historian lockar, särskilt inte yngre personer.
Själva är jag nästan helt ointresserad av fordon äldre än epok IV, kör helst modernt (2000- )