Hjälp med att översätta forumet

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
daniel

Hjälp med att översätta forumet

Inlägg av daniel »

Glad Påsk!

Programvaran phpBB som vi använder för det här forumet har kommit i en ny version och jag är angelägen om att uppgradera forumet då den version vi använder idag är ett halvår gammalt. Men den senaste versionen, 3.2.0, saknar svensk översättning. Så om det är någon som är bra på att översätta från engelska till svenska och har tid över så får ni gärna hjälpa mig med översättningen.

Man packar upp bifogad ZIP-fil och sedan är det mappen "language \ sv" med undermappar som behöver översättas. Använder man en bra texteditor kan man söka på texten /*DANIEL_BERGQVIST*/ för att hitta de ställen som behöver översättas.

Filerna har en massa rader enligt
'NYCKEL' => 'VÄRDE'
och det är bara 'VÄRDE' som ska översättas.

Exempel:
'STAGE_INSTALL' => 'Installing phpBB', /*DANIEL_BERGQVIST*/
översätts till:
'STAGE_INSTALL' => 'Installera phpBB', /*DANIEL_BERGQVIST*/

Om det är någon som vill översätta en eller flera filer så ka ni bifoga filerna i den här tråden. Men ni behöver förmodligen ändra filnamnet, t ex "memberlist.php" ändras till "memberlist.php.txt". Annars tillåter inte forumet filen. Alternativet är att lägga filerna i en komprimerad mapp, ZIP-fil, som jag har gjort i det här inlägget.

Med vänlig hälsning
Daniel
Bilagor
filer_att_oversatta.zip
(134.36 KiB) Nerladdad 130 gånger
Användarvisningsbild
daniel

Re: Hjälp med att översätta forumet

Inlägg av daniel »

Det verkar lösa sig med översättningen. Jag postade översättningen även på forumet phpBB på svenska och nu har andra satt igång med att översätta återstående delar.

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
LLJ

Inlägg av LLJ »

Personligen föredrar jag forumet på engelska, alltså menyval etc.
Så jag hoppas att man som användare kan välja språk?

/Lars
Användarvisningsbild
daniel

Inlägg av daniel »

Ja, man kommer kunna välja mellan svenska och engelska. Om allt funkar som det ska kommer man ha kvar samma språkinställning som man har idag.

Med vänlig hälsning
Daniel
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"