Vit z21 med Lenz handtag

Boostrar, dekodrar, signaler, m.m. Montering av dekodrar i lok. Datorprogram och programmering.
Robban
Inlägg: 258
Blev medlem: 2014-01-18, 10:07

Vit z21 med Lenz handtag

Inlägg av Robban »

Saxar in en fråga här också som jag ställde på en intern avdelning:

"Nu är det som så att jag "råkade" bli med vit z21 häromdagen, och idag av en ren händelse kom Roco 10814 routern också :o
Funderade på att ta med den isf. Lenz-systemet så att vi kan köra trådlöst också, men jag undrar om någon med säkerhet VET att Lenz handtag funkar eller inte?
Har inte hunnit kolla själv ännu då alla mina paneler ligger i garaget."

Min verkar vara tillverkad i höstas om man tittar på datumen på musen iaf.

Robban
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Vit z21 med Lenz handtag

Inlägg av Eke »

Nu är jag ju inte säker på den vita men jag skulle tycka det var konstigt om det skiljer sig från den svarta Z21:an som ju funkar även med Lenz, tänk dock på att alla handtag (även Roco) måste ha fast handtagsadress om ni kör med den vitaz21.
Men ni har väl en svart Z21 och tillbehör i MMM? ta den så kan ni ju köra både Roco, Lenz, Loconet och trådlöst samtidigt utan att strula med handtagsadresser för Roco!

Mvh. Eke
Robban
Inlägg: 258
Blev medlem: 2014-01-18, 10:07

Re: Vit z21 med Lenz handtag

Inlägg av Robban »

MMM har väl 2 svarta Z21 tror jag, en till 2r å en till 3r.
Men nu var det tänkt att användas till en liten H0e körning och enligt uppgift så skulle tydligen lh100 v3.6 kunna strula.
Enligt den här http://www.z21.eu/content/download/1543 ... ite_DE.pdf så ser det ut att funka.
Ska hämta mina paneler imorgon och se om det funkar på mitt system med lh100 och 90, med låst mus.
Nu lät det som om Tompa skulle ta med sig den ena svarta, så då blir det rent Loconet på körningen.

Robban
Tompa
Inlägg: 2415
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Vit z21 med Lenz handtag

Inlägg av Tompa »

Robban skrev:MMM har väl 2 svarta Z21 tror jag, en till 2r å en till 3r.
Men nu var det tänkt att användas till en liten H0e körning och enligt uppgift så skulle tydligen lh100 v3.6 kunna strula.
Enligt den här http://www.z21.eu/content/download/1543 ... ite_DE.pdf så ser det ut att funka.
Ska hämta mina paneler imorgon och se om det funkar på mitt system med lh100 och 90, med låst mus.
Nu lät det som om Tompa skulle ta med sig den ena svarta, så då blir det rent Loconet på körningen.

Robban
Kan ju vara värt att prova LH100 och 90 och feedbacka till Eke och med info om vilken programversion i z21

Till H0e körningen kan jag ta med Z21an med tillbehör i vilket fall.
Robban
Inlägg: 258
Blev medlem: 2014-01-18, 10:07

Re: Vit z21 med Lenz handtag

Inlägg av Robban »

Tompa skrev: Kan ju vara värt att prova LH100 och 90 och feedbacka till Eke och med info om vilken programversion i z21
Jupp, återrapport här senare.
Har hämtat panel, men har haft fullt med annat idag så jag får prova imorgon hoppas jag.

Robban
Robban
Inlägg: 258
Blev medlem: 2014-01-18, 10:07

Re: Vit z21 med Lenz handtag

Inlägg av Robban »

Så, då vart det lite testat idag.
Vit z21start, Firmware 1.28, Hardware version 3.
Kopplade in trådlösa routern, LÅST Multimus, Lh100 v3.6, Lh90 v?.??
Byggde en liten testbana med 3 lok, kopplade i och ur alla handtag ett flertal gånger men fick aldrig något att strula.
UB vad är det för version på den z21 du sa krånglade?

Robban
Skriv svar

Återgå till "El, elektronik och programvara"