Ju mindre skruv och lösa delar desto bättre, Jonas och Magnus lösning med skåp är en lösning som håller i längden...RickardNordström skrev:...
Skall väl bygga någon form av transportlösning då alla 4 kurvorna har samma vinklar. De 4 raka sektionerna får en egen låda. Blir väl någon form av plyfa lösning med skruv i ändarna och täckande sidor.
Mvh Rickard
Överarbeta strömmatning??
Re: Överarbeta strömmatning??
Senast redigerad av 2 MickeC, redigerad totalt 2016 gång.
Re: Överarbeta strömmatning??
Om knappen är helt infälld blir det enklare att bygga en transportlösning med skydd även för sidorna.
Ser fram emot att se dina moduler.
/Lars
Ser fram emot att se dina moduler.
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
- RickardNordström
- Inlägg: 378
- Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
- Ort: Göteborg
Re: Överarbeta strömmatning??
Jo, det där har visat sig vara en lösning som fungerar. Det som talar i mot den lösningen är vikt och storlek. Har länge tänkt köpa en släpkärra för modulerna.MickeC skrev:Ju mindre skruv och lösa delar desto bättre, Jonas och Magnus lösning med skåp är en lösning som håller i längden...RickardNordström skrev:...
Skall väl bygga någon form av transportlösning då alla 4 kurvorna har samma vinklar. De 4 raka sektionerna får en egen låda. Blir väl någon form av plyfa lösning med skruv i ändarna och täckande sidor.
Mvh Rickard
Det lutar mer åt en obromsad släpkärra (750Kg)(Lastvikt ca 500kg) som kan funka även för husets behov. En släpkärra som kan köras som flak, grind samt med kapell.
Jag är inte orolig att vikten på Jonas och Magnus lösning ställer till det även om det är tungt. Mer möjligheten till att bära och lasta det själv samt plats.
(Någon kanske vet hur det är med kapellvagnar. Skyddar de bra mot väder och vind under transport?)
Mvh RIckard
Re: Överarbeta strömmatning??
Ja, förutom att vissa hjul pajat. Dålig konstruktion på hjulen/för tungt för hjulen, kanske? Men det är ju bara att byta, elelr som jag tror Magnus gjorde, förbättrade konstruktionen.MickeC skrev:Ju mindre skruv och lösa delar desto bättre, Jonas och Magnus lösning med skåp är en lösning som håller i längden...RickardNordström skrev:...
Skall väl bygga någon form av transportlösning då alla 4 kurvorna har samma vinklar. De 4 raka sektionerna får en egen låda. Blir väl någon form av plyfa lösning med skruv i ändarna och täckande sidor.
Mvh Rickard
Thomas Sunesson
Re: Överarbeta strömmatning??
Men det skall vi inte belasta skåpslösningen med utan bara billiga hjul o detta fallet...Sunesson skrev: Ja, förutom att vissa hjul pajat. Dålig konstruktion på hjulen/för tungt för hjulen, kanske? Men det är ju bara att byta, elelr som jag tror Magnus gjorde, förbättrade konstruktionen.
Ju fler moduler man har desto mer uppskattar man möjligheten att lägga in och bara stänga istället för skruva, skruva och skruva...
Re: Överarbeta strömmatning??
Skåpen är mycket bra, välgjorda. Det enda som jag vet har hänt var att ett par hjul pajat. Dålig konstruktion på hjulen/för tungt för hjulen, kanske? Men det är ju bara att byta hjulen.Sunesson skrev:MickeC skrev:Ju mindre skruv och lösa delar desto bättre, Jonas och Magnus lösning med skåp är en lösning som håller i längden...RickardNordström skrev:...
Skall väl bygga någon form av transportlösning då alla 4 kurvorna har samma vinklar. De 4 raka sektionerna får en egen låda. Blir väl någon form av plyfa lösning med skruv i ändarna och täckande sidor.
Mvh Rickard
Thomas Sunesson
- PerreNygren
- Inlägg: 45
- Blev medlem: 2016-09-01, 20:36
- Ort: Ransäter, Värmland
Re: Överarbeta strömmatning??
Tyvärr är nog inga släpvagnar 100% vattentäta, går ofta bra då man står still, men vatten kan komma in när man kör.(Någon kanske vet hur det är med kapellvagnar. Skyddar de bra mot väder och vind under transport?)
Ett ställe som kan läcka är om främre lämmen är fällbar, fixa nån form av gummitätning, typfönsterlist, kan även vara bra att göra så på den bakre. Har själv haft de problemen på min kärra, men jag har kåpa istället för kapell.
Bästa sättet är att ut och köra "fort" i riktigt regnväder och kolla var/om det blir blött på golvet, och sedan täta
Lycka till, MVH Perre
Re: Överarbeta strömmatning??
Man kan aldrig mata för mycket
Vet inte hur ni andra gör men jag löder mina
Skarvjärn fast dom i plast är lite besvärligare
Jag skull nog säga att lödda skarvjärn mot
den matade växeln räcker. Kör du kant i kant
skarv? Då är ju kompisen på andra sida skarven
också matad från sitt håll
Mvh
Stinsen vid Almarenäs EA-kraft MMM
Vet inte hur ni andra gör men jag löder mina
Skarvjärn fast dom i plast är lite besvärligare
Jag skull nog säga att lödda skarvjärn mot
den matade växeln räcker. Kör du kant i kant
skarv? Då är ju kompisen på andra sida skarven
också matad från sitt håll
Mvh
Stinsen vid Almarenäs EA-kraft MMM