Pelleborg

Moduler byggda efter MMM-H0-2R-standarden
Användarvisningsbild
PerOlofPettersson
Inlägg: 93
Blev medlem: 2016-03-06, 16:43
Ort: Trelleborg

Re: Pelleborg

Inlägg av PerOlofPettersson »

Nu har modulen kommit upp i luften. Skall bara sätta dit tvärstag, som skall vara hållare för en hylla och de justerbara fötterna.
Bilagor
Klipptmodul42.jpg
Mvh

Per-Olof

Medlem i Merg nr M2857
Också medlem i Lundarallarna
Användarvisningsbild
PerOlofPettersson
Inlägg: 93
Blev medlem: 2016-03-06, 16:43
Ort: Trelleborg

Re: Pelleborg

Inlägg av PerOlofPettersson »

Håller på att tillverka en gavelmall. Det blir många hål i den, om man skall kunna koppla ihop alla möjliga moduler från Fremo, MMM, enkelspår, dubbelspår och kombinationer av spårlägena. Hoppas att jag mätt rätt, men det får framtiden utvisa. Som tur är har jag inte så många moduler som skall kopplas ihop med andra och mina egna skarvar kan jag göra lite som jag själv vill. Troligen kör jag med Fremo, dock utan att tänka på spårläget
Mvh

Per-Olof

Medlem i Merg nr M2857
Också medlem i Lundarallarna
Användarvisningsbild
PerOlofPettersson
Inlägg: 93
Blev medlem: 2016-03-06, 16:43
Ort: Trelleborg

Re: Pelleborg

Inlägg av PerOlofPettersson »

Det var ett tag sen det hände något. Börjar få till benen på modul 4 och 5. Får snart sätta ihop modul 6 med. Annars så kan jag inte få till spårläget och det blir enklare att bygga på det hållet. Det finns inga korsväxlar åt det hållet, den jag hade där. Bytte jag ut mot två långa växlar, det blev rätt snyggt med dem. Spårplanen blev lite längre, men snyggare. Har börjat förbereda för spårläggning på modul 4 och givetvis hade jag kopplat fel ännu en gång. Men det är löst nu, skall bara förlänga kablarna lite.
pelleborg1.894.jpg
Mvh

Per-Olof

Medlem i Merg nr M2857
Också medlem i Lundarallarna
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3549
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Pelleborg

Inlägg av daniel »

Trevligt! :)

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
PerOlofPettersson
Inlägg: 93
Blev medlem: 2016-03-06, 16:43
Ort: Trelleborg

Re: Pelleborg

Inlägg av PerOlofPettersson »

Här har det en del, kopplat en del el och lagt det första spåret på Pelleborg. Det blev spår 3 på modul 5. Det blev trångt när jag satte upp modulen i lägenheten. För att kunna fortsätta spårläggningen behöver jag modul 6, så det blir väl till att sätta ihop den också. Behöver ju få spårlägena rätt i verkligheten, spårplanen i datorn visar ju inte exakt läge. Har även ändrat lite på spårplanen, så att växlarna ligger på modulerna och fått till ett bättre spårläge.
Klippt modul 53.jpg
Sen har jag satt ihop mina D57 mallar.
Klippt modul 54.jpg
Mvh

Per-Olof

Medlem i Merg nr M2857
Också medlem i Lundarallarna
Användarvisningsbild
PerOlofPettersson
Inlägg: 93
Blev medlem: 2016-03-06, 16:43
Ort: Trelleborg

Re: Pelleborg

Inlägg av PerOlofPettersson »

En liten uppdatering modul nr6 är hopsatt och modul nr5 har fått ytterligare två spår. Kunde inte lägga mer, min räls tog slut. Hade inte så mycket, så nu blir det till att skaffa mer.
Bilagor
Klippt modul 6.jpg
Klippt modul 62.jpg
Klippt modul 55.jpg
Klippt modul 56.jpg
Mvh

Per-Olof

Medlem i Merg nr M2857
Också medlem i Lundarallarna
Användarvisningsbild
PerOlofPettersson
Inlägg: 93
Blev medlem: 2016-03-06, 16:43
Ort: Trelleborg

Re: Pelleborg

Inlägg av PerOlofPettersson »

Trevlig helg på er alla!

Då har ytterligare 2 moduler blivit nästan träfärdiga. Det återstår några till och sen har jag fått nya ideer, blir kanske något nytt tema. Framtiden får utvisa hur det blir.
Bilagor
Modul78.jpg
Mvh

Per-Olof

Medlem i Merg nr M2857
Också medlem i Lundarallarna
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-2R - moduler"