Här håller jag inte med dig Daniel. Vilka regler som gäller för en träff bestämmer träffarrangören. En sådan rimlig regel för en H0-RE FREMO-träff i Sverige är att både FREMO-moduler och MMM-moduler med minsta växelradie på 1200 mm (t.ex. Peco Large och Tillig EW3) och linjemoduler med minsta radie på 1500 mm är välkomna. Detta är då hårdare krav än minimumkraven i MMM-normen, men något mindre linjeradie än gällande FREMO-norm. De närmast åren är det dock troligt att även Peco Medium växlar kommer att accepteras med lite knorr då vissa nyckelstationer är byggda med dessa växlar.daniel skrev:Om ni vill ha med MMM-moduler på svenska Fremo-träffar så får ni se till att det finns möjlighet att ansluta MMM-moduler (med tving eller annat), samt att MMM-moduler är accepterade som de är! Det är inte okej att försöka öva påtryckningar på MMM:arna att bygga Fremoiserade moduler bara för att de kan vara intressanta för Fremo-körningar.
Skälet att vi FREMO-entusiaster även försöker påverka personer som bygger MMM-moduler att följa FREMO-normens minimikrav är av egoism (och även av omtanke för byggaren så hen vet vilka begränsningar vissa val kan ge) så att det finns en så stor palett av moduler som möjligt när det är dags för FREMO-körningar i Sverige.