Krokiga fortsättningen...
Re: Krokiga fortsättningen...
Hur kapar du rälsen? Jag har använt en rälssåg och då har det funkat bra. Men det tar lite tid att såga igenom rälsen.
Med vänlig hälsning
Daniel
Med vänlig hälsning
Daniel
-
Jag har en ganska aggressiv metod, fulkapar rälsen med en karosserisåg och sen kör jag till det rakt på ett slipband innan jag filar det sista på plats. Snabbt men kanske inte så bra alla gånger. Ska lägga en sträng latexfog och ha en masonitbit under mitträlen nästa gång jag kapar.
Jag rekommenderar att du skaffar rälssågen jag tipsade om ovan. Jag använde en liknande metod som dig i början men det är inte bra i längden. Min erfarenhet är att man tjänar på att göra rätt från början även om det tar lite längre tid.
Med vänlig hälsning
Daniel
Med vänlig hälsning
Daniel
-
Eftersom lådorna ligger till sig på annan plats så fick det bli annan modulrelaterad aktivitet i går. Försöker lära mig att göra träd enligt den metod Seth visade oss. I går gjordes några tallar färdiga och senare är det tänkt att det ska bli några björkar också.
Även om de inte ser så bra ut så är de ändå mycket bättre än de små lågpristräd jag haft på rakmodulen.-
I kväll blev det några timmar över till hobbyverksamhet igen. Har börjat med den sista delen i trilogin. Ett för mig ganska ambitiöst experiment för att testa mina idéer och för att se vad man klarar av. Om det inte går att få till så kan man alltid riva och göra om.
Naturligtvis så slipper ni inte undan bilden den här gången heller...-
Detta inlägg här absolut ingenting med mj att göra trots att det gäller spår men känner att jag måste lägga upp en bild över dagens stora upplevelse. Var ute på stugtomten och grejade lite när ett lugnt gående lodjur passerar ca 30 meter ifrån mig. Naturligtvis så hade jag ingen kamera.
Väldigt häftigt!!!!LarsRobert skrev:Detta inlägg här absolut ingenting med mj att göra trots att det gäller spår men känner att jag måste lägga upp en bild över dagens stora upplevelse. Var ute på stugtomten och grejade lite när ett lugnt gående lodjur passerar ca 30 meter ifrån mig. Naturligtvis så hade jag ingen kamera.
För mig är det fullt tillräcklig spåranknytning för att passa här!

Mvh. Eke
Senast redigerad av 1 Eke, redigerad totalt 2016 gånger.
Det där kommer bli kalasfint! Har själv gått och fantiserat på något liknande!LarsRobert skrev:I kväll blev det några timmar över till hobbyverksamhet igen. Har börjat med den sista delen i trilogin. Ett för mig ganska ambitiöst experiment för att testa mina idéer och för att se vad man klarar av. Om det inte går att få till så kan man alltid riva och göra om.Naturligtvis så slipper ni inte undan bilden den här gången heller...
Kommer att följa detta med intresse!
Mvh. Eke
-
Ja det var en häftig upplevelse. Helgens stora händelse för mig. Synd att man inte fick det på bildEke skrev:Väldigt häftigt!!!!LarsRobert skrev:Detta inlägg här absolut ingenting med mj att göra trots att det gäller spår men känner att jag måste lägga upp en bild över dagens stora upplevelse. Var ute på stugtomten och grejade lite när ett lugnt gående lodjur passerar ca 30 meter ifrån mig. Naturligtvis så hade jag ingen kamera.
För mig är det fullt tillräcklig spåranknytning för att passa här!
Mvh. Eke
-
Högst oväntat och pga tjänsteförrättning så hamnade jag i närheten av hobbylokalen vid arbetsdagens slut. Passade på och få lite gjort på modulerna. Hann med och panera en modul med sågspån. Tidsödande arbete då jag inte hade rätt grejer med mig.