Färsk "cabride" från en FREMO träff
Färsk "cabride" från en FREMO träff
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff
Tack. Snyggt filmat
- IngvarÖsterberg
- Inlägg: 357
- Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
- Ort: Partille
Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff
Och du. Vilka moduler! Är alla(många) FREMO-moduler så breda? Och djupa?
Där fanns ju flera filmer och bilder.
Där fanns ju flera filmer och bilder.
Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff
Underbart.. jag fastnade på Youtube, igen.. Jag skulle ju bygga modul ju.
Nu går jag och löder sköldpaddskablar.

Nu går jag och löder sköldpaddskablar.
Arne Lindgren (Det fanns redan en Arne L så jag bytte inloggningsnamn)
MMModulare. H0 och H0e.
Bålsta När jurårn började kalla sig stockholms stolthet bytte jag län
MMModulare. H0 och H0e.
Bålsta När jurårn började kalla sig stockholms stolthet bytte jag län
-
- Inlägg: 1237
- Blev medlem: 2012-05-09, 02:15
Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff
Vid gavel är normalbredd 50 cm. Bredare är tillåtet, men mycket ovanligt.IngvarÖsterberg skrev:Och du. Vilka moduler! Är alla(många) FREMO-moduler så breda? Och djupa
- IngvarÖsterberg
- Inlägg: 357
- Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
- Ort: Partille
Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff
Jo Erik.
Gavelbredden ja, men visst var många moduler, speciellt vi stationerna, mycket
bredare än 50 cm.
Om inte kameran förvanskar perspektiven (kort brännvidd).
Däremot som jag sa förut, höjdnivåerna imponerande djupa.
Gavelbredden ja, men visst var många moduler, speciellt vi stationerna, mycket
bredare än 50 cm.
Om inte kameran förvanskar perspektiven (kort brännvidd).
Däremot som jag sa förut, höjdnivåerna imponerande djupa.
Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff
HejIngvarÖsterberg skrev: Är alla(många) FREMO-moduler så breda? Och djupa?
.
FREMO moduler bruka vara 500 djupa med spåret i mitten. Om du vill ha mer landskap kräver det en bredare modul som du ser på videon. Enormt snyggt! Men, om utrymmet inte räcker till är varför jag gillar båda FREMO och MMM spårläge.landskap och annat är varför jag gillar båda spåret 140 från framkant och spåret 250 från framkant. Båda standarder ger olycka möjligheter. Se J.Gissbergs och mina moduler med stadsdel. En modul som är 140 från framkant har mycket plats att bygga 140 + 340 . Men spåret i mitten ger andra möjligheter. Moduler med stadsdel behöver inte vara svår hanterliga.
- IngvarÖsterberg
- Inlägg: 357
- Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
- Ort: Partille
Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff
OK!
Tack för svar.
Ingvar
PS. Den på bilden var snygg också. DS.
Tack för svar.
Ingvar
PS. Den på bilden var snygg också. DS.

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff
På stationer, särskilt större, kan det förekomma att man har påhängsmoduler på sidan om de vanliga modulerna.IngvarÖsterberg skrev:Och du. Vilka moduler! Är alla(många) FREMO-moduler så breda? Och djupa?
Där fanns ju flera filmer och bilder.
Bilden nedan visar stationen Rotenburg, c:a 16 m lång och med kontaktledning

/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff
Tycker precis som Seth, MMM och Fremo kompletterar varandra fantastiskt bra!
Stationer, industrier och lastplatser byggs med fördel med MMM:s förskjutna spårläge medans linjemoduler är mer praktiska med Fremos centrerade spår i kurvorna när det ska planeras och byggas bana! Men även landskapet kan ibland vinna på att ha MMM:s spårläge närmare kanten!
I ModulSyd byggs många MMM-moduler med 500 mm bredd i stället för 480 mm, passar bättre till Ivarbenen samt harmonierar bättre mot Fremo om man vill bygga en övergångsmodul Fremo-MMM!
Mvh. Eke
Stationer, industrier och lastplatser byggs med fördel med MMM:s förskjutna spårläge medans linjemoduler är mer praktiska med Fremos centrerade spår i kurvorna när det ska planeras och byggas bana! Men även landskapet kan ibland vinna på att ha MMM:s spårläge närmare kanten!
I ModulSyd byggs många MMM-moduler med 500 mm bredd i stället för 480 mm, passar bättre till Ivarbenen samt harmonierar bättre mot Fremo om man vill bygga en övergångsmodul Fremo-MMM!
Mvh. Eke