Inbjudan: MMM 2R trafikspelsträff Sollentuna 22-24/1 2016

Bilder och text från träffar som varit
fs_toni

Re: Inbjudan: MMM 2R trafikspelsträff Sollentuna 22-24/1 2016

Inlägg av fs_toni »

Som arrangör så tycker jag träffen blev lyckad. Från klockan 10.30 cirka i lördags och framåt så gick i stort sett allt perfekt och bra!
Roligt trafikspel och vi hann med två hela spel och lite frikörning även idag söndag!

Det lilla strul som var innan vi fick upp banan får vi nog hänföra såväl till den mänskliga faktorn som till de sjukdomar som in i det sista gjorde att vi fick kasta om i banplaneringen - med vidhängande följdeffekter för sen trafikspelsplanering. På fredagen att viss osäkerhet uppstod om vilka moduler som skulle med från SMJ (och var de skulle hittas med ben och allt).
Som vanligt finns här något att förbättra inför framtiden och vi hade konstruktiva snack om det redan på träffen.
I grund och botten handlar det som så ofta om att vi måste hjälpas åt och bidra var och en på sitt lilla sätt, vilket även denna gång löste allt för oss :-)
Användarvisningsbild
pcederstrand

Inlägg av pcederstrand »

Då får vi tacka för Rotebro -16.

En trevlig bana med många bibanor, spelet var trevligt och kunde säkert blivit riktigt svettigt, jobbigt och ännu roligare om planerarna haft mer tid på sig.
Så STORT TACK till de som dragit störst del av lasset .... Toni för lokal och förplägnad, Odd, Jerker, Erik, Thomas bana och trafik, Micke säkra superfixaren och alla er som alltid troget är kvar till sista träflisa är inlastad hos smj.
Och alla andra som jobbat för att spelträffen kunnat genomföras TACK !

Det finns dock en hel del att fixa och träna upp till kommando gånger ;-)
även för mig som har svårt att börja dra el förrän allt står där det ska.

och Z21 och multi / Ekebuss funkar suuuuuperbra

höjdpunkterna var när jag bytte loket på timmersläpan från tomteboda till mitt kära litt Ga och framme i Tibro drog nästa uppdrag nästa timmersläpa med VUT tillbaka tii Tomteboda.
och när jag kört lilla 2 axliga ång Berg på Tibro och nästa växlare säger .. självklart ska jag använda den i växlingen :-)

mvh /Peter ordf (en liten stund till)
Senast redigerad av 2 pcederstrand, redigerad totalt 2016 gång.
mvh /peterc
Henrik Maude

Inlägg av Henrik Maude »

Hej

Får tacka för att jag fick vara med och lära. Det var mycket lätt att komma in i gänget och bidra. Tyvärr var hela familjen drabbad av förkylning vilket medförde att jag fick avvika tidigare än planerat. Ser dock framemot att ses igen och suget efter att bygga moduler är igång.

Mvh / Henrik
/ Henrik Maude
barnbarns barn till Ivan Öfverholm
Användarvisningsbild
tobbeo
Kontakt:

Inlägg av tobbeo »

Och ett stort tack till Peter C som fixade elen, både lite och stor! Å så alla ni andra som gjorde min helg!
Hälsar Torbjörn/ kassör
Arne Ivan

Inlägg av Arne Ivan »

Det var mycket trevligt den tid jag kunde vara med. Jag hoppas att jag kan bidra med moduler, mer byggtid och mer rivtid nästa gång.
Arne Lindgren (Det fanns redan en Arne L så jag bytte inloggningsnamn)

MMModulare. H0 och H0e.
Bålsta När jurårn började kalla sig stockholms stolthet bytte jag län
Niklas

Inlägg av Niklas »

Jag och min far säger detsamma, väldigt trevligt hade vi. Nu ser vi framåt mot nästa träff och håller tummarna för att kunna ha med oss en egen modul.

Niklas & Alf Bild
Fram för moderna tåg på Svenska spår!
Trafik / säkerhetschef på SCS Transport samt förare av modelltåg och radiostyrda lastbilar i 1/87.
Användarvisningsbild
MickeWestberg

Inlägg av MickeWestberg »

Min första riktiga träff och dessutom trafikspel. För mig som är riktigt grön nybörjare kändes det sjukt nervöst för att min modul inte skulle funka och sabba banplaneringen men den funkade perfekt. Kul att träffa både gamla och framförallt nya ansikten. Kunde tyvärr inte stanna hela Söndagen och hjälpa till att återställa matsalen då jag efter att ha kommit hem och lastat av fick åka in till Sös för fortsatt behandling. Har lite dåligt samvete för det men hälsan går först. Tack Toni, Odd, Jerker mfl för en oerhört trevlig helg och hoppas vi ses fler gånger framöver.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"