Inbjudan: MMM 2R trafikspelsträff Sollentuna 22-24/1 2016
- MickeWestberg
Re: Inbjudan: MMM 2R trafikspelsträff Sollentuna 22-24/1 2016
Eftersom jag tyvärr jobbar på fredag kväll så tänkte jag slänga ut frågan om nån kan transportera min modul Nystrecka - Ettan till träffen på fredag den 22:a. Modulen samt tillbehör får plats i en vanlig flyttlåda och Peter (Mekanoid) kommer att montera upp den. Kan tänka mig att lämna av den på torsdag kväll hos den som kan hjälpa mig med transporten. Eller om jag kan lämna den hos smjs lokal där jag läste att några andra moduler skulle hämtas. Det vore toppen om jag kunde få hjälp med detta problem. Mvh Micke "tummen"
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
- DanielEnglund
Hej Toni,
Hoppas min information till dig och Odd har tagits med i banplaneringen, dvs att Bilbo bara kommer med 5m av de usprungliga 6 meter som var anmält från början.
Jag kommer inte att kunna vara med mer än att hj'lpa till att bygga upp Bilbo samt plocka ned Bilbo denna helg! Har inte fått någon kvitto på att ni har förstått eller kommer att planera efter detta.
Hör av er om ni undrar över något mer!
Mvh
Daniel & Benny (Bilbo)
Hoppas min information till dig och Odd har tagits med i banplaneringen, dvs att Bilbo bara kommer med 5m av de usprungliga 6 meter som var anmält från början.
Jag kommer inte att kunna vara med mer än att hj'lpa till att bygga upp Bilbo samt plocka ned Bilbo denna helg! Har inte fått någon kvitto på att ni har förstått eller kommer att planera efter detta.
Hör av er om ni undrar över något mer!
Mvh
Daniel & Benny (Bilbo)
Daniel, det är noterat sen tidigare av både mig och övriga - inga problem.DanielEnglund skrev: Har inte fått någon kvitto på att ni har förstått eller kommer att planera efter detta.
Mvh
Daniel & Benny (Bilbo)
Ja det finns en del transportbehov...MickeWestberg skrev:Eftersom jag tyvärr jobbar på fredag kväll så tänkte jag slänga ut frågan om nån kan transportera min modul Nystrecka - Ettan till träffen på fredag den 22:a. Modulen samt tillbehör får plats i en vanlig flyttlåda och Peter (Mekanoid) kommer att montera upp den. Kan tänka mig att lämna av den på torsdag kväll hos den som kan hjälpa mig med transporten. Eller om jag kan lämna den hos smjs lokal där jag läste att några andra moduler skulle hämtas. Det vore toppen om jag kunde få hjälp med detta problem. Mvh Micke "tummen"
Själv är jag som träffansvarig tvungen att till 100% lägga mitt fokus på lokalen och allt därikring. Specifikt från fredag em till söndag kväll är detta nödvändigt. Så jag kan inte därutöver ta på mig ansvar för transporter. Det måste man lösa själv eller i samråd t ex med styrelsen eller andra medlemmar.
Ett annat alternativ finns dock för både dig Micke och andra i liknande situation: hämta dina/era moduler FÖRE fredag på SMJ. T ex brukar det finnas folk där på veckans Mässingsjunta. Sen förvarar ni modulen hos er eller överlämnar till annan medlem fram till den 22:a.
Lycka till!
- pcederstrand
pm:at MickeWesterberg om att vi kan ta med hans från SMJ om han får ner den innan.
-peterc
-peterc
mvh /peterc
Meddelande från AiR som är Trafikspelsansvarig: Till alla er som deltar i Rotebro med en station eller lastplats (ni vet vilka ni är)
Jag har lagt upp i medlemssidorna i området "Filer" Fraktsedel exempel för Rotebro 16. Använd denna som mall.
Börja planera era frakter. Man ska beställa in sina insatsvaror och ev. tomvagnar utöver dessa. Har man ingen beställare för sina produkter får man själv skicka dem till något magasin, tyvärr.
Titta i anmälningslistan så ser ni vilka stationer och lastplatser som deltager och kan börja med detta. Därutöver jobbas det från Trafikspelsansvariga med en lista på lastplatser som jag hoppas få av dem. Även detaljerad banplan är tyvärr lite sen (väntar...). Tills vidare och för er planering av frakter så har jag lagt upp skissen på banan i medlemssidorna i området "Filer".
Jag har lagt upp i medlemssidorna i området "Filer" Fraktsedel exempel för Rotebro 16. Använd denna som mall.
Börja planera era frakter. Man ska beställa in sina insatsvaror och ev. tomvagnar utöver dessa. Har man ingen beställare för sina produkter får man själv skicka dem till något magasin, tyvärr.
Titta i anmälningslistan så ser ni vilka stationer och lastplatser som deltager och kan börja med detta. Därutöver jobbas det från Trafikspelsansvariga med en lista på lastplatser som jag hoppas få av dem. Även detaljerad banplan är tyvärr lite sen (väntar...). Tills vidare och för er planering av frakter så har jag lagt upp skissen på banan i medlemssidorna i området "Filer".
Nu är det inte många dagar kvar, ska bli kul att köra tåg igen.
Men jag behöver ett snabbt besked på vilka av mina moduler som ska användas, sist jag pratade med Odd så var det fråga om 2 meter dubbelspår eller kolonierna.
Skulle behöva veta vilket som gäller nu så att jag kan fixa till dom.
Mvh UB
Men jag behöver ett snabbt besked på vilka av mina moduler som ska användas, sist jag pratade med Odd så var det fråga om 2 meter dubbelspår eller kolonierna.
Mvh UB
Hej Urban,UBJ skrev:Nu är det inte många dagar kvar, ska bli kul att köra tåg igen.
Mvh UB
Tibro är med iallafall. Min bästa gissning är att kolonierna behövs därutöver. Osäker på om dubbelspår behövs?
Vi söker just nu Odd för att få från honom övriga detaljer på ban-planen...
- MickeWestberg
Fråga 1. jag fyllde ju i listan att jag kan bistå med ett heltåg, i mitt fall lok samt 8 containervagnar, ska jag anmäla detta till någon fler. Har monterat på "vanliga" bygelkoppel då jag har hört att det är sådana som gäller.
Fråga 2 Jag bidrar ju med en kortare linjemodul som är 50cm lång behövs det en eke-buss ändå eller måste jag bygga, köpa en sk eke-bus ändå eller finns det att låna.
Pm:a mig gärna om detta, säkert dumma frågor men jag är ju nykomling.
Fråga 2 Jag bidrar ju med en kortare linjemodul som är 50cm lång behövs det en eke-buss ändå eller måste jag bygga, köpa en sk eke-bus ändå eller finns det att låna.
Pm:a mig gärna om detta, säkert dumma frågor men jag är ju nykomling.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Skal vi kör med mitt trådlösa telefonsystem?
MVH Thomas F.
Var är banplanen?
MVH Thomas F.
Var är banplanen?