American roads

N-skale-moduler enligt Fremo:s americaN-standard enligt amerikansk förebild
Användarvisningsbild
daniel

Re: American roads

Inlägg av daniel »

kasoe skrev:Model Railroader har f.ö. en bok om att "bygga 50-talet", någon som har den?
http://www.walthers.com/exec/productinfo/400-12456
Vi har den på klubben i Växjö men jag är inte helt nöjd med den. Boken har mycket text om tågen och trafiken men inte så mycket om landskapet runt järnvägen.

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
kasoe

Inlägg av kasoe »

Boken har mycket text om tågen och trafiken men inte så mycket om landskapet runt järnvägen
Ungefär så tolkade jag det också när jag läste texten, "trackside" men inte mycket längre.

Man får söka böcker/info i kretsar som håller på med bilar snarare än tåg när det gäller vägar. Om man nu vill uppnå den, kanske för oss onödigt höga, nivån av realism... Hur många amerikaner som är uppväxta på 50/60 talet kommer någonsin att se våra moduler, är vi nöjda så... case closed... ;)

/Anders
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
daniel

Inlägg av daniel »

Ja. Men om ni hittar intressant information så får ni gärna posta det på forumet. Vissa (läs undertecknad) har inte tålamod att leta fakta, men läser det som skrivs här.

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
MickeC
Kontakt:

Inlägg av MickeC »

En länk apropå vägar och linjer. Railwire är ett hyfsat forum iver there mycket inriktat på N och Z.
Lite om linjering: Railwire
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
daniel

Inlägg av daniel »

Vad använder ni för att dra mittlinjen? Penna eller maskeringstejp? Och var köper ni pennan eller maskeringstejpen?

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
MickeC
Kontakt:

Inlägg av MickeC »

daniel skrev:Vad använder ni för att dra mittlinjen? Penna eller maskeringstejp? Och var köper ni pennan eller maskeringstejpen?

Med vänlig hälsning
Daniel
Utan att ha provat själv än ;), Jag tänker nog testa pennan och då som beskrivs med vitt först och gult sedan för att få det klarare.

Möllehem säljer pennor för färg och jag skall även höra var Berndt skaffat den han använt till Gretlanda, den är snyggt linjerad även om det är i vitt...

Gul verkar finnas hemma hos Habohobby
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
daniel

Inlägg av daniel »

Pennorna är på upphällningen hos Möllehem pga liten efterfrågan. Det verkar som jag beställde de sista av gul och vit. Men enligt Anders Boström ska Matton ha dem.

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
Eke

Inlägg av Eke »

Är det Molotows pennor vi pratar om?

Mvh. Eke
Användarvisningsbild
daniel

Inlägg av daniel »

Användarvisningsbild
kasoe

Inlägg av kasoe »

Och pennorna (Woodland Scenics) hos Habo Hobby är också på sluttampen, de innehåller lösningsmedel och kan således inte skickas med normal frakt över Atlanten...
Vi har inte heller sett någon större efterfrågan, men om den uppkommer så kan det finnas andra vägar att undersöka, men för stunden så får de utgå...

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Skriv svar

Återgå till "americaN"