Moduljuntan i Borås
Re: Moduljuntan i Borås
Återigen en träff i Hagalund för MJB. Magnus visade sina nya tankvagnar (som jag dock ej fick nån bild på
)samt RC-loket, som han hade utrustat med etsade vindrutetorkare, genombrutna! Skitsnyggt! Se bild.
Jonas fortsatt med att arbeta på panelen till ställverket. Blir superbt som vanligt!
Micke och jag (och ibland samtliga närvarande!) diskuterade färgval på Euromod-huset som jag håller på att bygga.
Dessutom så fixade vi nya perronger samt experimenterade med bakgrunder till den nya stationen "Aurelsburg". Perrongerna byggs med kapaskivor. Om den nya ägaren till stationen visar sitt samtycke så kan arbetet återupptas efter ca en veckas välbehövlig semester, till nästa onsdag. Planer finns på att ordna en parkering för bussar utanför, och det kanske kan passa ägaren?
Javisst, vi fikade också. Tog bilder där också. Först ville Magnus inte vara med på bild så därför skyms han av muggen, sen ville han vara med på bild, så då fick vara med lite mer på bild
Nästa onsdag är vi kanske mer runt fikabordet, då kommer nog kamrat Curten tillbaka.
Förresten, har ni sett Googles översättning av den tyska texten om det nya RC-loket? Här är delar av den;
Tysk text; Fein detailliertes Modell in orange / grauer Farbgebung mit weißem Zierspitz mit schwarzem Rand mit SJ-Flügelrad. Ursprungsausführung mit kleinen Seitenspiegeln, Sandkästen jeweils auf dem Drehgestell hinter dem Standard-Bahnräumer. Motor mit Schwungmasse, LED-Spitzenlicht, Kupplungsaufnahme nach NEM 362.
Svensk översättning; Fint detaljerad modell i orange / grå livré med vita knutar nötkött med svart ram med SJ-impeller. Original version med små sidospeglar, sandlådor vardera på boggin bakom standard hinderavvisare. Motor med svänghjul, LED-strålkastare, fickor NEM kopplare 362: a

Jonas fortsatt med att arbeta på panelen till ställverket. Blir superbt som vanligt!
Micke och jag (och ibland samtliga närvarande!) diskuterade färgval på Euromod-huset som jag håller på att bygga.
Dessutom så fixade vi nya perronger samt experimenterade med bakgrunder till den nya stationen "Aurelsburg". Perrongerna byggs med kapaskivor. Om den nya ägaren till stationen visar sitt samtycke så kan arbetet återupptas efter ca en veckas välbehövlig semester, till nästa onsdag. Planer finns på att ordna en parkering för bussar utanför, och det kanske kan passa ägaren?
Javisst, vi fikade också. Tog bilder där också. Först ville Magnus inte vara med på bild så därför skyms han av muggen, sen ville han vara med på bild, så då fick vara med lite mer på bild

Nästa onsdag är vi kanske mer runt fikabordet, då kommer nog kamrat Curten tillbaka.
Förresten, har ni sett Googles översättning av den tyska texten om det nya RC-loket? Här är delar av den;
Tysk text; Fein detailliertes Modell in orange / grauer Farbgebung mit weißem Zierspitz mit schwarzem Rand mit SJ-Flügelrad. Ursprungsausführung mit kleinen Seitenspiegeln, Sandkästen jeweils auf dem Drehgestell hinter dem Standard-Bahnräumer. Motor mit Schwungmasse, LED-Spitzenlicht, Kupplungsaufnahme nach NEM 362.
Svensk översättning; Fint detaljerad modell i orange / grå livré med vita knutar nötkött med svart ram med SJ-impeller. Original version med små sidospeglar, sandlådor vardera på boggin bakom standard hinderavvisare. Motor med svänghjul, LED-strålkastare, fickor NEM kopplare 362: a
- Bilagor
-
- Fina torkare
- CIMG1116 (1280x1060).jpg (480.25 KiB) Visad 3324 gånger
-
- CIMG1117 (1280x960).jpg (456.66 KiB) Visad 3324 gånger
-
- CIMG1125 (1280x960).jpg (655.12 KiB) Visad 3324 gånger
-
- Aurelsburg (1280x944).jpg (612.45 KiB) Visad 3324 gånger
-
- Aurelsburg 2.jpg (733.4 KiB) Visad 3324 gånger
-
- Aurelsburg 3.jpg (634.01 KiB) Visad 3324 gånger
-
- CIMG1118 (1280x663).jpg (357.07 KiB) Visad 3324 gånger
-
- CIMG1119 (1280x718).jpg (389.94 KiB) Visad 3324 gånger
Thomas Sunesson
Mycket bra rapport Thomas.
Och fina bilder.
Med vänlig hälsning, Jonas
Och fina bilder.

Jag kan bara instämma och tacka för d fina bildernajhjelm skrev:Mycket bra rapport Thomas.
Och fina bilder.

- CurtanSvensson
Vilka bra bilder, perrongen blir riktigt bra - ägaren måste vara nöjd. Etsade vindrutetorkare - jädrar va bra, undrar om du kan få dom att fungera också med funktionsknapp 11? (Utmaning)
Jag är i Stockholm igen nästa vecka - kommer den 17/6.
Jag är i Stockholm igen nästa vecka - kommer den 17/6.
Curten
- IngvarÖsterberg
Och varför har Rc:n en konstig Mk2(?) strömavtagare stående uppe på taket?
Undrar Ingvar.

Undrar Ingvar.
Om denna iakttagelse tarvar en förklaring, så är förklaringen den att Magnus har demonterat en strömavtagare från loket och ytterst tillfälligt ställt dit en annan, som jämförelse. I väntan på dom finare strömavtagarna till RC-loket som han beställt från Entec. För originalen är inte snygga.
Och så beslöts det att för fotots skull så låter vi den stå där. Vilket ramaskri det hade blivit om det fattats en strömavtagare!
Och så beslöts det att för fotots skull så låter vi den stå där. Vilket ramaskri det hade blivit om det fattats en strömavtagare!
Thomas Sunesson
- IngvarÖsterberg
Tack Thomas!
Det var väl ungefär vad jag gissade.
Ingvar.
Det var väl ungefär vad jag gissade.

Ingvar.