H0 - El och digitalt på DT15

Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Eke »

DT15 närmar sig!
För att banan ska bli körklar så fort som möjligt har jag några önskemål!

1. Alla modulägare kopplar ihop körströmmen med sina grannmoduler! Och om någon har skarvräler så justerar ni in skarven och monterar dessa!

2. Alla som bidrar med boostrar anmäler dom i denna tråden och sätter upp dom på anvisat ställe och kopplar in allt utom körströmskablarna upp till banan!

3. Ett antal LN-boxar är bra att ha för att distribuera Loconet och boosterbuss, anmäl gärna i denna tråden hur många du kan ta med!
(har själv två) Uppskattat behov ca: 10-20 st!

4. Ni som behöver sladdar/adaptrar till "Ekebussen" anmäler vilken typ av körhandtag ni har så jag vet vilket behov som finns! Via PM eller här i tråden. (Börjar bli bråttom om dom ska bli färdiga ifall behovet är stort, men jag tror dom flesta har vad dom behöver!)

EA kommer att koppla in körströmmen från boostrarna och koppla isär körströmmen där boostergränserna ska vara!
Jag kommer att rita in på en banplan var boostrar ska placeras och var respektive ägare av Ekebuss-sektioner ska sätta upp sina köruttag och näverkskablar!
Med detta hoppas jag att vi får upp en körbar bana så snabbt vi kan. Det gick ganska fort på Värnamo moduldagar för två månader sedan, kanske kan vi snabba upp det ytterligare med lite planering och samarbete!


Mvh. Eke / EA
Användarvisningsbild
FreddePettersson
Inlägg: 772
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av FreddePettersson »

Kristineberg, booster plus LN -Boxar samt EKe buss uttag 2 st
Medlem i Värnamo Modelljärnvägsförening
Medlem i FREMO
Medlem i ModulSyd

Bygger modelljärnväg i modulform:
Byggtrådar:
Kristineberg Lastplats område
Endlösa Tråd & Metall - en slutmodul
Kristineberg Västra
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av ErikKuiper »

1 booster och 8 LN-boxar.
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Eke »

Onsdag morgon kl. 8.00 är deadline för att föranmäla sina lokadresser, jag printar ut listan på jobbet under onsdagen!

Curtan, fs_toni och Magnus kan ni ändra era adresser genom att lägga till några nollor så att alla adesser blir fyrställiga så jag kan skriva ut listan i nummerordning utan extrajobb!

Exempel!
44 inte ok! 0044 ok!
60-69 inte ok! 0060-0069 ok!
900 inte ok! 0900 ok!


Mvh. Eke
Användarvisningsbild
jhjelm
Inlägg: 983
Blev medlem: 2012-05-08, 10:29
Ort: Timmele

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av jhjelm »

Hej,

Jag har ändrat så att alla har 4-siffriga adresser i listan.

Sedan skulle man ju ha skrivit upp en lista med sina egna lok så hade man sluppit att packa upp allt för
att testa vilka adresser de har.

MVH Jonas
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Eke »

Använd loknummren Jonas, det är lättast! Då behöver du inte testa och andra ser också på loket vilken adress det troligtvis har! ;)
Tack för fyrsifferändringen! :)

Mvh. Eke
jhjelm skrev:Hej,

Jag har ändrat så att alla har 4-siffriga adresser i listan.

Sedan skulle man ju ha skrivit upp en lista med sina egna lok så hade man sluppit att packa upp allt för
att testa vilka adresser de har.

MVH Jonas
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av StaffanWiman »

För det nummer som står på loket kommer man ju ihåg? och till exempel alla Ga-lok har väl nr 1414

Fast om det är ett ovanligt lok och dessutom med ett tydligt nummer på är det en bra idé.

Skulle det inte gå att återanvända loklistan precis som vi väl numera gör med handtagslistan? Vi är väl trots allt en relativt fast grupp som kommer på olika träffar och enligt min erfarenhet krockar nästan aldrig adresserna. Jag har mycket sällan behövt ändra av den anledningen.

Staffan
Användarvisningsbild
etxbct
Inlägg: 132
Blev medlem: 2013-07-09, 01:41
Ort: Skärplinge

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av etxbct »

Jag behöver en handtagsladd till Fred (gul) då den försvann i Rotebro.

/Benny
Qrt
Inlägg: 465
Blev medlem: 2014-01-16, 18:07
Ort: Stockholm

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Qrt »

Jag har tidigare beställt till mig.
Till Charlottendahl behövs nu också sladdar till en Daisy II och en Digitrax UT4.
/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Eke »

Qrt skrev:Jag har tidigare beställt till mig.
Till Charlottendahl behövs nu också sladdar till en Daisy II och en Digitrax UT4.
/Curt
Antecknat!
Daisy II går nog tyvärr troligtvis bara att köra trådat ännu så länge eftersom radiomottagaren tyvärr inte är kompatibel med Z21 ännu!

Mvh. Eke
Skriv svar

Återgå till "Planering Dreamtrack 2015 (ModulSyd är arrangör)"