Den rekommendationen gäller väl vid alla modulträffar ?
(Kanske då bortsett från häftpistol för skynken).
Det är inte lätt att få ihop ovannämnda verktygsuppsättning utan att lägga en förmögenhet på proffsverktyg.Odd J skrev:Även ni som inte har någon modul med er bör ha en grunduppsättning verktyg med er för att kunna göra nytta under uppbyggnad och demontage. Om du har, ta då med dig:
1. Elektrisk skruvdragare/borrmaskin
2. 13 mm fast nyckel eller spärrskaft. I nödfall en skiftnyckel
3. Ett par olika små tänger
4. Häftpistol
Nu behöver ju inte alla ha med sig allt detta men alla måste åtminstone ha något.
Men nu har jag kommit en bit på väg:
2a. Efter mycket letande köpte jag en 13 mm nyckel med spärrfunktion hos Mekonomen.
Den kostade många pengar, men långt färre än där jag letat innan. (Visst. För samma summa finns det satser här och där men med en massa nycklar som jag inte behöver).
2b. En skiftnyckel eller liten polygrip har jag för övrigt saknat många gånger för att hålla emot med.
1. Hos Claes O har jag hittat en sats med hylsor för 1/4 tums fäste (40-8056, sid 76 i blå katalog 2014/15).
Alltså till små skruvdragare/elektriska skruvmejslar.
Glöm inte att ladda skruvdragaren ordentligt före träffen. Särskilt de med fast inbyggt batteri.
3. Där finns också en sats med trevliga platt och avbitartänger.(40-8296, sid 71 )
När man skriver om trollen...dvs tänger.
(Till en träff tar dock jag med mig tänger som jag har råd att tappa bort.)
En annan verktygstråd: Mässingsbygge Nybörjare - Verktyg för sågning, klippning och filning..
Träffinfo inför "Rotebro15" hittar du här (första inlägget i denna tråd)
/Curt
klicka <---- D Ä R om du vill se bilder från förra och första Sollentunaträffen. (numera Rotebro 14 ?) (Och se mig dumstirra på tåg som vanligt).