Moduljuntan i Borås
Re: Moduljuntan i Borås
Det märks att vi har ett gäng här som har fattat att hobbyn skall vara kul!! 

- CurtanSvensson
Hej!
Då hade jag tänkt att under 2015 bygga ut Krutträsk del 3 och 4 med en krutfabrik, godsmottagning samt tre st ammunitionsförråd. Kommer också bli ett stickspår till Krutträsk. Delar av materialet är nu inhandlat, ammunitionsförrådet får jag bygga själv (inga byggsatser) Detta får bli ett projekt under 2015.
Här kommer en enkel skiss på hur det kommer att kanske bli.
Då hade jag tänkt att under 2015 bygga ut Krutträsk del 3 och 4 med en krutfabrik, godsmottagning samt tre st ammunitionsförråd. Kommer också bli ett stickspår till Krutträsk. Delar av materialet är nu inhandlat, ammunitionsförrådet får jag bygga själv (inga byggsatser) Detta får bli ett projekt under 2015.
Här kommer en enkel skiss på hur det kommer att kanske bli.
- Bilagor
-
- Krutträsk del 4 v 4.pptx
- (308.53 KiB) Nerladdad 171 gånger
-
- Krutträsk bild 2.jpg (210.99 KiB) Visad 3642 gånger
-
- Byggnad 126.jpg (87.62 KiB) Visad 3642 gånger
-
- Krutfabrik.jpg (378.42 KiB) Visad 3642 gånger
Curten
- RobertKlarén
- Kontakt:
Spännande
Lite arbete ofta ger större resultat än stort arbete sällan
Done is better than perfect
Medlem i FREMO http://www.fremo-net.eu/3.html
Medlem i ModulSyd http://ModulSyd.se
Bygger americaN (Väldigt mycket faktiskt, både modul och hemmabana)
Done is better than perfect
Medlem i FREMO http://www.fremo-net.eu/3.html
Medlem i ModulSyd http://ModulSyd.se
Bygger americaN (Väldigt mycket faktiskt, både modul och hemmabana)
"Junta"-möte idag, med Curten, Jonas, Micke C, Berndt, Magnus, Per, och undertecknad. En del jobb blev gjort, bland annat så började Curt med sina nya moduler. En del prat (och lustigheter!) förekom, och kaffe drack vi, med tårta och lussebullar medhavda av Berndt. Tack för det, Berndt, det kom precis lagom, Per hade börjat tröttna på kakorna! Lite tågkörning blev det också.
- Bilagor
-
- Curten's kommande moduler. Korken precis lagd.
- CIMG0001 (1280x960).jpg (537.06 KiB) Visad 3545 gånger
-
- Signalen lyser rött, tåg på vägen!
- CIMG0004 (1280x960).jpg (537.79 KiB) Visad 3545 gånger
Thomas Sunesson
- CurtanSvensson
Tack för fikat Berndt. Kör försiktigt till Stockholm i helgen och handla bra i hobbyaffärerna.
Nästa vecka jobbar vi vidare - ja så gott det går - vi skämtar mycket och har riktigt trevligt.
Nästa vecka jobbar vi vidare - ja så gott det går - vi skämtar mycket och har riktigt trevligt.
Curten
- CurtanSvensson
Fortsättning på Krutträsk 3-4
Då har jag börjat att renovera gamla byggnader såsom Fabriken och godsmottagningen varit en hel del att laga och vädra.
Dessa två byggnader börjar bli klara lite kvar att fixa.
Ammunitionsförråden har jag byggt själv från olika delar och material är bara stuprör kvar sedan klara. Ska bli tre ammunitionsförråd. (en ammunitionsslinga)
Vi fortsätter i morgonkväll med räls läggning och limning av kork.
Några bilder på byggnaderna som dom just nu ser ut.
Då har jag börjat att renovera gamla byggnader såsom Fabriken och godsmottagningen varit en hel del att laga och vädra.
Dessa två byggnader börjar bli klara lite kvar att fixa.
Ammunitionsförråden har jag byggt själv från olika delar och material är bara stuprör kvar sedan klara. Ska bli tre ammunitionsförråd. (en ammunitionsslinga)
Vi fortsätter i morgonkväll med räls läggning och limning av kork.
Några bilder på byggnaderna som dom just nu ser ut.
- Bilagor
-
- Amfabrik.jpg (157.63 KiB) Visad 3425 gånger
-
- Godsmagasin 1.jpg (172.37 KiB) Visad 3425 gånger
-
- GODSMAGASIN 2.jpg (168.69 KiB) Visad 3425 gånger
-
- Amförråd1.jpg (175.51 KiB) Visad 3425 gånger
-
- Amförråd 2.jpg (165.2 KiB) Visad 3425 gånger
-
- Amförråd 3.jpg (170.67 KiB) Visad 3425 gånger
Curten
Det kommer bli en pang-succé! 
Med vänlig hälsning, Jonas

Med vänlig hälsning, Jonas
- CurtanSvensson
Idag begav sig Modul Juntan i Borås PRO-avd, Thomas, Berndt och Curtan till Sveriges framsida - Göteborg. Här gjordes ett besök vid Hobbycenter. I affären var det Lennart som stod och Anders var på Gran Canaria. Handlades en hel del från Hg-lok, reservdelar (som hade beställs i förväg), murplattor, pianotråd m m m som vanligt till bra priser. Kunder fanns det gott om, från Tyskar till svenskar. Affischen för Dream Track överlämnades och kommer att sättas upp. Efter besöket som blev långt, intogs en sedvanlig affärslunch. Hemfärden genomfördes av en säker chaufför - Berndt.
Ikväll träffas vi igen och bygger vidare hos Magnus.
Tack för en trevlig dag
Ikväll träffas vi igen och bygger vidare hos Magnus.
Tack för en trevlig dag
- Bilagor
-
- 20150211_124206.jpg (174.77 KiB) Visad 3378 gånger
-
- 20150211_124332.jpg (214.18 KiB) Visad 3378 gånger
-
- 20150211_124241.jpg (176.94 KiB) Visad 3378 gånger
-
- 20150211_124315.jpg (166.8 KiB) Visad 3378 gånger
-
- 20150211_130133.jpg (142.84 KiB) Visad 3378 gånger
Curten
Ja, det var kul att dyka in på HC och botanisera på hyllorna, sortimentet verkar öka undan för undan, väldigt välfylld butik! Stort lager, och kul med mycket kunder så klart! Kul att det var inne tyskar i butiken och bland annat köpte ett Green Cargo-lok (Trix). Men det är klart, strax under 600 kr för ett sprillans nytt lok är ju billigt även för en tysk!
Tack för den trevliga samvaron på onsdagen, det var en trevlig resa till Götet. Sista bilden, den från restaurangen, blev suddig, får väl skylla på min dåliga rygg som gjorde mig ostadig.
Tack för den trevliga samvaron på onsdagen, det var en trevlig resa till Götet. Sista bilden, den från restaurangen, blev suddig, får väl skylla på min dåliga rygg som gjorde mig ostadig.
Thomas Sunesson
Faktum är att det ofta är billigare att handla nytt i butik i Sverige än köpa motsvarande i butik i Tyskland (om vi skippar nätbutikerna i jämförelsen).
/Lars
/Lars
Senast redigerad av 1 LLJ, redigerad totalt 2015 gånger.
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till