ModulWest

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
RickardNordström
Inlägg: 378
Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
Ort: Göteborg

ModulWest

Inlägg av RickardNordström »

Hallå... :-D

Så har äntligen 1.a spadtaget tagits för att sätta Göteborg på kartan i modulsammanhang.
Kika in på hemsidan och tyck till och framförallt, var med från start och påverka grundstommen på denna gemenskap.
Väl mött Rickard

http://www.modulwest.se/
Användarvisningsbild
FredrikB
Inlägg: 138
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16
Ort: Drammen, Norge

Re: ModulWest

Inlägg av FredrikB »

* Publikens jubel *
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: ModulWest

Inlägg av Eke »

Ja, äntligen, en vit läck mindre på modulkartan!
Lycka till med nya modulWest!

Mvh. Eke
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4299
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: ModulWest

Inlägg av LLJ »

Trevligt!

Lite konstruktiv kritik:
Det bör framgå vilken skala (H0 och/eller N etc) och system (2R/3R) era medlemmar kör.

/Lars
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3567
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: ModulWest

Inlägg av daniel »

LLJ skrev:Lite konstruktiv kritik:
Det bör framgå vilken skala (H0 och/eller N etc) och system (2R/3R) era medlemmar kör.
Spelar det så stor roll? Det finns ju ganska gott om modulträffar och om målet med den lokala gruppen i första hand är att bygga modulerna tillsammans (till skillnad från att ha körmöte), så spelar det ju mindre roll om man bygger N-RE, americaN eller H0.

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4299
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: ModulWest

Inlägg av LLJ »

@Daniel: det är menar är att det skall framgå om det enbart gäller en skala eller alla skalor etc. Alla fordon på bilderna är H0 2R t.ex.
Om jag då kör H0 3R eller N-skala, hur skall jag veta om Modul West är för mig eller inte?

/Lars
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 963
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: ModulWest

Inlägg av kasoe »

hur skall jag veta om Modul West är för mig eller inte?
Enklast genom att anta att det är för alla! :D

Jag är med Daniel, spelar det någon roll? Modelljärnväg och moduler är ju perfekt för man måste inte bygga i samma skala och även om man är N-rallare hemma så kan man bygga moduler i H0. Det viktigaste är att träffas och hitta på saker kring hobbyn, oavsett skalan man föredrar...

Mycket kul att se att det är något är på gång i väst! Har haft sporadiska kontakter med några där sen innan men det verkade segt, hoppas det får bra fart nu!

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4299
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: ModulWest

Inlägg av LLJ »

kasoe skrev:
hur skall jag veta om Modul West är för mig eller inte?
Enklast genom att anta att det är för alla! :D

Jag är med Daniel, spelar det någon roll? Modelljärnväg och moduler är ju perfekt för man måste inte bygga i samma skala och även om man är N-rallare hemma så kan man bygga moduler i H0. Det viktigaste är att träffas och hitta på saker kring hobbyn, oavsett skalan man föredrar...

Mycket kul att se att det är något är på gång i väst! Har haft sporadiska kontakter med några där sen innan men det verkade segt, hoppas det får bra fart nu!

Hälsar,
Anders Ö
Håller med er båda att det inte spelar roll vad man bygger, men att inte påtala att detta lätt gör att man missar att få med intresserade som kör/bygger andra skalor än på bilderna. Långtifrån alla antar att så länge det inte står restriktioner så gäller allt, snarare det omvända.

Vi får hoppas på ett stort gensvar och ett antal byggträffar i närtid.

/Lars
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"