Stöd vid Duckunder

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
RickardNordström

Re: Stöd vid Duckunder

Inlägg av RickardNordström »

Hej hej...

Satt och funderade på detta härom dagen. Har sett alla dess former att ta sig under modulerna trots min korta karriär i modulsammanhang. Ännu inga allvarligare olyckor mer än islagna huvud och svajande anläggningar/moduler.
Jag tänkte att en pall med hjul kunde funka. Placeras alltid under "Duckunder" och när man är fri från moduler så kan man ta hjälp av något lämpligt för att resa sig upp. Kanske en hjälpande hand.
Mvh Rickard

https://www.google.se/search?q=pall+med ... CAYQ_AUoAQ
Qrt

Re: Stöd vid Duckunder

Inlägg av Qrt »

Mekanoid skrev:Kan höjden 350 mm över golv vara lagom? Det är ungefär en attache-väskas höjd när den står upp normalt. Och bredden 480 mm (som en modul)?
Mig passar det, jag har ofta stött mig just på väskan vid ankomst och avgång.

@alla:
Nu har jag skrivit nog om detta. Jag klarar mig ändå, även om det inte är 100% modulsäkert.
Det är inte jag som har störst behov av det. Det har jag sett.
Andra kan ju behöva annan höjd eller mått på stödet eller annan utformning och stabilitet.
Om det är en hemlighet kan ni ju skicka ett PM eller mejl till Mekanoid - Peter Kindström.
Bättre önska före än gunga moduler på plats.

@RickardNordström:Det ena utesluter inte det andra.
Som jag skrev tidigare funkar det bra på klubben men även där så brukar saker på hjul oftast ha smitit iväg någon annanstans när man behöver dem.

/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"