Modulmässiga dekodrar
Modulmässiga dekodrar
Jag saknar modulmässiga tillbehörsdekodrar. På de tillbehörsdekodrar jag tittat på är det oftast alldeles för många utgångar, mer saker än jag får plats med på en sektion. Jag skulle vilja ha dekodrar för en eller två signaler eller växlar, inte 5-10 stycken. Helst skulle signaldekodrarna passa i ett Wattenscheid-schakt.
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan
Re: Modulmässiga dekodrar
Du får nog först tala om hur du tänkt att styra dina tillbehör.
Med hjälp av en egen lokal styrbuss, ett lokalt signal LocoNet eller något annat?
Det finns de som byggt in elektronik så att det hela får plats i ett Wattensheid-schakt. Lite osäker på hur de styr sina signaler dock.
Men behöver verkligen hela dekodern sitta i schaktet? räcker det inte om signalen kan tas bort? Dekodern kan väl sitta kvar på modulen?
/Lars
Med hjälp av en egen lokal styrbuss, ett lokalt signal LocoNet eller något annat?
Det finns de som byggt in elektronik så att det hela får plats i ett Wattensheid-schakt. Lite osäker på hur de styr sina signaler dock.
Men behöver verkligen hela dekodern sitta i schaktet? räcker det inte om signalen kan tas bort? Dekodern kan väl sitta kvar på modulen?
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Re: Modulmässiga dekodrar
Helst vill jag använda LocoNet.
Eftersom Wattenscheid-schaktet kan vara gäst på någon annans modul vore det enklast om dekodern får plats i schaktet, annars behöver man en liten låda för dekodern nånstans under modulen också.
Eftersom Wattenscheid-schaktet kan vara gäst på någon annans modul vore det enklast om dekodern får plats i schaktet, annars behöver man en liten låda för dekodern nånstans under modulen också.
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan