Ordningsregler Grimslöv

Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Ordningsregler Grimslöv

Inlägg av daniel »

Varmt välkomna till Grimslöv!

Några enkla ordningsregler i Grimslöv

Vid ankomst till Grimslöv behöver alla registrera sig i sekretariatet. Där delas även matbiljetter och nyckelkort ut till rummen. Sekretariatet kommer troligen vara i anslutning till där vi lastar in moduler i stora hallen. Sekretariatet öppnar kl 14 på torsdagen.

Inga uteskor i hallarna. Medtag inneskor.

Ingen alkoholförtäring i matsalen. Vi får dricka medhavd alkoholdryck i hallarna i måttlig mängd, men vi skyltar inte med det. Nytt för i år är att Ekhagen har alkoholförsäljning. Ekhagen är lokalerna där vi sover, 200 meter från hallarna. Jag har inte koll på hur alkoholförsäljningen fungerar så ni som är intresserade får prata med personalen på plats.

Rökning endast vid flaggstången. Se bild.

Boende på golv behöver ta med luftmadrass/campingsäng och handduk. Det går bra att duscha i omklädningsrummen vid hallarna.

Boende i enkelrum och dubbelrum behöver inte ta med handduk och badlakan. Personligen upplevde jag dock att kudden i rummet var i klenaste laget, men andra verkar ha varit nöjda med den.

Jag har fått frågan om ankomst på onsdagen till hallarna. Vi får tillgång till hallarna onsdag kväll så om någon vill komma redan onsdag kväll så hör av er till mig, tel: 0733-16 26 72. Växjö-gänget är på plats vid 8-tiden på torsdag och är där hela dagen. Om någon kommer tidigt på torsdagen och önskar äta lunch på torsdagen så går det bra, men då behöver jag få besked senast imorgon torsdag. Betalning av torsdag lunch sker kontant med kort.

Hitta till Grimslöv: Gå in på Google maps och sök på "Grimslövs folkhögskola, Grimslöv".
Bilagor
Grimslöv.png
Användarvisningsbild
RobertKlarén
Inlägg: 1510
Blev medlem: 2012-05-09, 02:04
Ort: Habo
Kontakt:

Re: Ordningsregler Grimslöv

Inlägg av RobertKlarén »

daniel skrev: 2020-02-26, 04:04 Varmt välkomna till Grimslöv!
Personligen upplevde jag dock att kudden i rummet var i klenaste laget, men andra verkar ha varit nöjda med den.


Bra tips Daniel
Lite arbete ofta ger större resultat än stort arbete sällan
Done is better than perfect

Medlem i FREMO http://www.fremo-net.eu/3.html
Medlem i ModulSyd http://ModulSyd.se
Bygger americaN (Väldigt mycket faktiskt, både modul och hemmabana)
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Ordningsregler Grimslöv

Inlägg av LLJ »

daniel skrev: 2020-02-26, 04:04 Betalning av torsdag lunch sker kontant med kort.
Jag var bara tvungen att fråga hur detta går till: Antingen är det kontant med "riktiga pengar" eller så enbart kortbetalning eller?

/Lars
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Ordningsregler Grimslöv

Inlägg av daniel »

Det sker med kort, Visa eller Mastercard. Det jag avser med "kontant betalning" är att det inte går genom ModulSyd utan var och en som äter lunch på torsdagen betalar för sig direkt till Grimslöv.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Ordningsregler Grimslöv

Inlägg av daniel »

Medtag namnbrickor. Om du inte har namnbricka så fråga Stefan Fjällemark på plats i Grimslöv. Stefan håller till på H0-banan.
Erik Johansson
Inlägg: 6
Blev medlem: 2016-12-18, 12:22

Re: Ordningsregler Grimslöv

Inlägg av Erik Johansson »

Hej Daniel
Jag missade att fråga om meny under Grimslöv träffen .Jag är äggallergiker så vill kolla om det är nån maträtt som innehåller ägg.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Ordningsregler Grimslöv

Inlägg av daniel »

Hej Erik

Jag har meddelat Grimslöv vilka som har allergi, inkl att du är allergisk mot ägg. Så Grimslöv ska ha koll på det. Säg till personalen i köket så du får rätt mat.

Jag frågade Grimslöv om meny i eftermiddags och de ska sätta upp ett anslag med det vid boendet. Men jag har spenderat eftermiddagen och kvällen med att börja sätta upp banan så jag har inte sett anslaget än. Men det är bra mat i Grimslöv.
Skriv svar

Återgå till "Grimslöv 2020 (ModulSyd är arrangör)"