StefanFjällemark skrev: ↑2019-12-27, 14:30 Det finns duckunders placerade på lite olikaställen i H0-banan, speciellt vid Vagnsta, dvs åt det hållet toaletter finns
Grimslöv bana H0
Re: Grimslöv bana H0
Är det meningen att man skall ta sig hukande in och ut till n-banan? Inte alla som fixar det så enkelt, jag är en...…
/Bosse
Re: Grimslöv bana H0
Har du en lista på modulerna och deras ägare så man kan se vem som äger vilken modul och när modulerna planeras ankomma?
Var är ytterdörren för inlastning? Är den i nederkant på ritningen? Är tanken att vänta med att sätta upp LGV1-modulerna tills N-RE har lastat in sitt?StefanFjällemark skrev: ↑2019-12-27, 14:30 Den kommer när alla sagt OK till vilka moduler som kommer.
StefanFjällemark skrev: ↑2019-12-27, 14:30 Nederkanten är där entrén finns. LGV1 kommer senast 18:00 och vi kan lämna ett hål i banan där. Men jag behöver veta om detta hål kommer mitt för dörren eller om vi måste vänta med någon modul i Charlottendal också. Återkom när ni mätt placeringen av entré och andra dörrar.
- AlexanderEhn
- Inlägg: 1157
- Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
- Kontakt:
Re: Grimslöv bana H0
Oj! Det här blir spännande!! På ett bra sätt!
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Re: Grimslöv bana H0
Vore bra om in/ut lastningsdörrens läge ritas in.
Om dörren är placerad längs nederkant i bild kan det bli trångt att bära in 0:an modulerna om de stora stationerna i H0 redan är på plats och bara 1m till väggen.
Någon form av "uppställningstidtabell" för resp. moduler i alla skalor krävs nog för att uppställningen skall löpa smidigt. Det har använts på andra större träffar.
/Lars
Om dörren är placerad längs nederkant i bild kan det bli trångt att bära in 0:an modulerna om de stora stationerna i H0 redan är på plats och bara 1m till väggen.
Någon form av "uppställningstidtabell" för resp. moduler i alla skalor krävs nog för att uppställningen skall löpa smidigt. Det har använts på andra större träffar.
/Lars
FREMO
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
VMJF - En del av modulsverige
SIH0 - Industrimoduler
BMÅS Livesteam
Byt inte skala - skaffa en till
Re: Grimslöv bana H0
Bengt Ohliv och jag ska åka ut till Grimslöv och mäta upp dörrarnas exakta position. Just nu är det mycket helgdagar men vi kommer åka ut så snart tillfälle ges.LLJ skrev: ↑2019-12-27, 17:57 Vore bra om in/ut lastningsdörrens läge ritas in.
Om dörren är placerad längs nederkant i bild kan det bli trångt att bära in 0:an modulerna om de stora stationerna i H0 redan är på plats och bara 1m till väggen.
Någon form av "uppställningstidtabell" för resp. moduler i alla skalor krävs nog för att uppställningen skall löpa smidigt. Det har använts på andra större träffar.
- StefanFjällemark
- Inlägg: 1339
- Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
- Ort: Stenungsund på Västkusten
Re: Grimslöv bana H0
Hejsan igen
Nu är banan spikad och består av följande linjer:
Har en liten stump som ännu inte är placerad, men det löser sig nog på plats när vi ser vilka utrymme som finns.
Bifogar lite vidare läsning, se nedanför banskissen.
Nu är banan spikad och består av följande linjer:
- Nävhyttan-Rotebro-Charlottendal-Vagnsta-Salsborg-Gretlanda-Munkeröd: 94 meter dubbelspår.
- Vagnsta-Fäboda-Snöfflemåla-Kristineberg-(Charlottendal): 58 meter enkelspår.
- Sydpolen-Tibro-Kristineberg-Charlottendal: ca 43 meter enkelspår
- Borås Västra-Ryr-(Charlottendal): ca 15 meter enkelspår.
Har en liten stump som ännu inte är placerad, men det löser sig nog på plats när vi ser vilka utrymme som finns.
Bifogar lite vidare läsning, se nedanför banskissen.
- Bilagor
-
- Moduler per bandel.pdf
- (447.96 KiB) Nerladdad 238 gånger
-
- Anmälda deltagare och moduler i H0.pdf
- (532.9 KiB) Nerladdad 242 gånger
Hälsningar från Stefan på västkusten
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
- StefanFjällemark
- Inlägg: 1339
- Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
- Ort: Stenungsund på Västkusten
Re: Uppdaterad trafikidé
Trafikidén har uppdaterats med fler tåg, om hur trafiken på dubbelspåret skall köras och hur magasinen skall skötas.
- Bilagor
-
- Trafikidé.pdf
- (627.36 KiB) Nerladdad 284 gånger
Hälsningar från Stefan på västkusten
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
-
- Inlägg: 158
- Blev medlem: 2015-11-14, 18:18
Re: Grimslöv bana H0
Kul att ni ska köra med malmtåg. Tänk på att Dm3 i LKABs blåsvarta målning gick en bra bit in på 2000-talet. Detsamma gäller Uad-vagnar som under en lång tid gick parallellt med de nya F050-vagnarna, dock aldrig i samma tåg.
/ Henrik Maude
barnbarns barn till Ivan Öfverholm
barnbarns barn till Ivan Öfverholm
Re: Grimslöv bana H0
Banans strömtillförsel? Jag har en booster till min nya Rotebro station/kombiterminal. Men jag har noll koll på hur och var den ska kopplas in... Hoppas få hjälp av någon "el-ansvarig" på träffen med detta.
-
- Inlägg: 31
- Blev medlem: 2016-06-10, 02:21
Re: Grimslöv bana H0
Det löser någon annan som jag eller Eke.
Men kanon för då vet vi att det är en till som har med sig och smidigast är att den får stå under din station så en hylla alternativt långa sladdar som räcker från golvet och upp till modulen, det är ända du behöver tänka på.
Förmodligen "el-ansvarig" /Hugo
Men kanon för då vet vi att det är en till som har med sig och smidigast är att den får stå under din station så en hylla alternativt långa sladdar som räcker från golvet och upp till modulen, det är ända du behöver tänka på.
Förmodligen "el-ansvarig" /Hugo