Tyresö 3r bana

Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Tyresö 3r bana

Inlägg av MickeWestberg »

Skulle det funka om man använder en 1200 mm lång dubbelspårsmodul 2r/3r som färjedel.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Tyresö 3r bana

Inlägg av MickeWestberg »

Testade att omarbeta 3r banan något och här är ett nytt utkast. Har bytt plats på några moduler och även lagt till fummelmora såg och logistik park - om det går att få med dem vill säga. Bytte även plats med Vagnsärad och fummelmora station då färjan ska gå ifrån Vagnsärad så bör den ha när till hissen, markerad som en fyrkant på ritningen. Obs detta är återigen bara ett utkast med lite nya idéer från mig och Staffan.
Tyresö Bana v3.pdf
(231.61 KiB) Nerladdad 262 gånger
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Tyresö 3r bana

Inlägg av LLJ »

Ursäkta om jag lägger mig i. Noterade att med det senaste förslaget av bana och förslaget att använda en dubbelspårig 2R/3R sektion som färja så kan i princip enbart bara ett spår användas på färjan då växlarna inte verkar att ge åtkomst till båda spåren från stationen.

/Lars
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2073
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: Tyresö 3r bana

Inlägg av stasv »

LLJ skrev: 2018-08-19, 19:46 Ursäkta om jag lägger mig i. Noterade att med det senaste förslaget av bana och förslaget att använda en dubbelspårig 2R/3R sektion som färja så kan i princip enbart bara ett spår användas på färjan då växlarna inte verkar att ge åtkomst till båda spåren från stationen.

/Lars
Helt Ok att peka ut ett eller annat som verkar underligt. Vi tar med det i det fortsatta arbetet. Tidtabellen för färjan råder rederiet över :D Får se om det finns tid att få av eller på vagnarna som följer sin tidtabell. /S
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Fredman
Inlägg: 506
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

Re: Tyresö 3r bana

Inlägg av Fredman »

Hejsan.
Om det blir bestämt att Vagnsärad skall agera anslutning för färjan så måste mina föreslagna moduler som färja användas.
Dessutom måste alla spår på 2R på Vagnsärad vara anslutningsbara.
Så fort jag får besked om att det är fastställt att Vagnsärad skall användas för färjan så kanske jag måste göra en specialare beroende på vilka andra moduler som kopplas till Vagnsärad.
Jag hoppas ni har kontakt med banläggaren för 2R vad det blir för anslutning till 2R. Enkel eller dubbelspårsanslutning?
Ring mig gärna om det är några oklarheter gällande Vagnsärad.
MVH Thomas Fredman
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Tyresö 3r bana

Inlägg av MickeWestberg »

Pga av ganska ändrade förhållanden av mått i lokalen, anpassning till hiss, dörrar, pelare och andra hinder så blev jag tvungen att börja om från början. Lokalen är oerhört svår med sina svängar och emellanåt ganska trånga passager. Jag tror det ska gå att bygga på efter fummelmora logistik men är osäker på dörrarnas mått.

Håll till godo och kom med kritik så att jag snabbt kan rätta till allt som är galet.
Tyresö Bana V4.0.pdf
(299.31 KiB) Nerladdad 284 gånger
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2073
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: Tyresö 3r bana

Inlägg av stasv »

Finns lite alternativ till kurvor som vi kan använda. MMM har några med liten grad och jag har en 30 graders som kan användas. Liksom att dela upp Bby för att kunna få med dubbelspåren i banan. Den långa korridoren ska vi nog lyckas använda fylld med linjemoduler.

Bana v4.0 kan vi säkert få att växa.
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Tyresö 3r bana

Inlägg av Tompa »

Kanske ska flagga till Micke L att vi kanske behöver 5gr Ostkroken i 3Rbanan för att knäcka dubbelspåret
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Tyresö 3r bana

Inlägg av MickeWestberg »

Jag är rätt nöjd fram till buddby och även om det blev häftigt med lite svängar så känns det inte riktigt 100%. Jag efterlyser lite hjälp. Bifogar pps filen inom kort.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Tyresö 3r bana

Inlägg av Tompa »

Jag tycker inte det är fel på banan för att den har kurvor. Det är roligt att köra på.
Skriv svar

Återgå till "Tyresö 2018 (Torbjörn Onegård är arrangör)"