Timmele H0-2R-information

Planering av Timmele-träffen 2017
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Timmele H0-2R-information

Inlägg av StefanFjällemark »

IngvarÖsterberg skrev: 2017-08-24, 10:48 Nu är det bara 2 veckor kvar och jag antar att alla vet vad vi vill ha med för lok.
En lokadresslista skulle vara bra att få nu. :)
Eke kommer att lägga ut en inom kort. Bidrag gärna med fordon till trafikspelet, dessa bokas här: https://1drv.ms/x/s!AtjQMqeBcCjfjtYe-InDhAUr2Hn3YQ
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Timmele H0-2R-information

Inlägg av StaffanWiman »

Jag har ju ett antal personvagnar att erbjuda, men jag är osäker på det där med littera. Vad menas med A, B , WL ?
Jag har sovvagn men den är norsk och restaurangvagn men den är tysk och inga vagnskort...
Staffan
AndreasSigfridsson
Inlägg: 231
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25

Re: Timmele H0-2R-information

Inlägg av AndreasSigfridsson »

Verksr som folk tycker lokkorten är bökiga och fixa så dom anmäler inget.

Bla jag själv hade anmält en del om man sluppit det.
Användarvisningsbild
PeterAlsén
Inlägg: 158
Blev medlem: 2015-03-16, 17:25
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Timmele H0-2R-information

Inlägg av PeterAlsén »

A = 1:a klass
B = 2:a klass
C = 3:e klass
D = Postvagn
F = Resgodsvagn
BC = liggvagn
WL = sovvagn

Att göra lokkort är lika svårt (eller enkelt) som att göra ett vagnskort, det tar inte många minuter, jag har cirka 30 lok med lokkort nu, jag anmäler kanske 1 eller 2 nya lok till Timmele och behöver då spendera kanske 10 minuter på att tillverka nya lokkort, inte särskilt jobbigt faktiskt....

Sedan är det väl så att vi i första hand behöver svenska fordon så dina vagnar Staffan får väl bli i nödfall
Medlem i FREMO, Svenskt Modulforum
Tkl i Nättelund
AndreasSigfridsson
Inlägg: 231
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25

Re: Timmele H0-2R-information

Inlägg av AndreasSigfridsson »

PeterAlsén skrev: 2017-08-25, 11:24 A = 1:a klass
B = 2:a klass
C = 3:e klass
D = Postvagn
F = Resgodsvagn
BC = liggvagn
WL = sovvagn

Att göra lokkort är lika svårt (eller enkelt) som att göra ett vagnskort, det tar inte många minuter, jag har cirka 30 lok med lokkort nu, jag anmäler kanske 1 eller 2 nya lok till Timmele och behöver då spendera kanske 10 minuter på att tillverka nya lokkort, inte särskilt jobbigt faktiskt....

Sedan är det väl så att vi i första hand behöver svenska fordon så dina vagnar Staffan får väl bli i nödfall
Nja vagnskort finns ju färdig sida på nätet så det går ji väldigt snabbt till lok kort skulle behövas någon mall
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Timmele H0-2R-information

Inlägg av StefanFjällemark »

AndreasSigfridsson skrev: 2017-08-25, 11:07 Verkar som folk tycker lokkorten är bökiga och fixa så dom anmäler inget.
Trafikspelet fungerar inte utan lokkort. För att underlätta så bifogar min mall i PowerPoint. Man skriver ut på färgskrivare, renskär och viker på mitten, plastar in och sätter på en plastficka för omloppskortet. Om man vill göra det så enkelt som möjligt, ta bara med sådant som gör att man vet vilket lok kortet avser, bifogar en minimum-mall.
Lokkort mall.pptx
(106.98 KiB) Nerladdad 284 gånger
Lokkort mall minimum.pptx
(37.05 KiB) Nerladdad 291 gånger
Jag kan ta med en lamineringsmaskin och en skärmaskin för er som vill laminera på plats.
Lokstationen säljer lamineringsfickor och självhäftande fickor för fraktsedlar/omloppskort.
Lokstationen produkter.pdf
(54.11 KiB) Nerladdad 291 gånger
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
VMJF
Inlägg: 122
Blev medlem: 2015-06-08, 23:54
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Timmele H0-2R-information

Inlägg av VMJF »

Vagnskort , lokkort
Nyttja följande länk http://www.bf-vln.de/wagenkarten/formul ... g=swedish

Sedan är det bara att fylla i , ta bort alla färger, inget Littra mm
Laddade ner ett foto på nätet , gjorde inget med det ( redigerade inte bilden alltså)

Tog ca 5 min (på arbetstid)

Ingen jätte ansträngning - gör på de lok ni vill ha med i trafikspel. Ta resten när det behövs!
GC Z 65 567_Lokkort exempel.pdf
(334.22 KiB) Nerladdad 304 gånger
Värnamo Modelljärnvägsförening
Anno 2012
Vår hemsida www.vmjf.org
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Timmele H0-2R-information

Inlägg av StefanFjällemark »

NYTT OM TRAFIKSPEL

Nu är det en vecka kvar tills vi ses. Efter att ha följt upp på anmälda fordon till trafikspelet, har jag beslutat göra några ändringar i upplägget:
  • Hyfsat med fordon 1971 men inte så många 1991 gör att jag slår ihop båda dessa till 1980-1990 som vi kör hela lördagen. Då kan fortfarande brunloken och en hel del äldre vagnar vara med. Vi slipper dessutom ett tidskrävande fordonsbyte. Kommer vi igång hyfsat snabbt på lördagen hinner vi köra fyra trafikspel.
  • Efter middagen räknar jag med att vi kör med valfria tåg och med bemannade stationer och tågklarering. Vi är ju så många deltagare, och här kan vi köra egna tåg så mycket vi orkar. Trafikspelstågen kan lyftas av, då de flesta av dessa inte skall användas under söndagen.
  • På söndagen ställer vi upp moderna tåg 2006-2016 och hinner köra minst ett trafikspel, kanske starta på ett till innan vi äter lunch 13:00.
Jag hoppas alla blir nöjda med detta upplägg, som jag tror ger maximal körtid för alla deltagare.

Du kan fortfarande bidra med fordon på denna länk: https://1drv.ms/x/s!AtjQMqeBcCjfjtYe-InDhAUr2Hn3YQ
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Odd J
Inlägg: 145
Blev medlem: 2013-09-06, 14:04

Re: Timmele H0-2R-information

Inlägg av Odd J »

Stefan, jag tycker det låter som en bra idé att låta epokerna glida in i varandra på lördagen. Då kan ju vagnar som tagit "kreativa" vägar ändå komma fram, jag tror det kommer att kännas tillfredsställande för all inblandad järnvägspersonal. Dessutom så blir det ju mindre av att lyfta vagnar och mer av att köra tåg :)
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1148
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Timmele H0-2R-information

Inlägg av AlexanderEhn »

Låter kul!
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Skriv svar

Återgå till "Timmele 2017"