Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Planering av Dreamtrack 2017
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av daniel »

Stort tack till alla som kom till DreamTrack! Det var mycket roligt att äntligen få ha en stor modulträff i min hemstad!

Eftersom alla verkar vara nöjda med lokalerna så kommer vi försöka vara i Teleborgshallen även nästa år. En sak att fundera på då är boendet. Vi ville erbjuda ett billigt boende för deltagarna på DreamTrack och hyrde därför Tävelsås bygdegård men enbart ca 10 personer valde att övernatta där. Nu var bygdegården billig att hyra så vi gjorde ingen stor förlust på det och det kan vara värt att ta den lilla förlusten för att alla ska ha råd att vara med på träffen.

Till saken hör också att jag som infödd Växjöbo aldrig har funderat på vilka hotell och vandrarhem som finns i stan så informationen till deltagarna på DreamTrack har varit lite bristfällig. Vi har efterhand insett att det finns fler hotell i Växjö än jag var medveten om, varav ett par med mer humana priser.

Jag skulle uppskatta synpunkter på boendet, både vad avser bygdegården och övriga boendealternativ, antingen i den här tråden eller i mail eller PM till mig. Det underlättar planeringen inför nästa år. Ni som har ordnat eget boende i Växjö, t ex hotell eller vandrarhem, får väldigt gärna skriva ner namn och adress på boendet i den här tråden så vi kan tipsa deltagare om bra boende nästa år.

Med vänlig hälsning
Daniel
Daniel Rydell
Inlägg: 378
Blev medlem: 2015-08-30, 21:47

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av Daniel Rydell »

Vi var flera som bodde på Hotell Esplanad, och bortsett från att parkeringen var väldigt trång är jag nöjd.
LasseHerneklint
Inlägg: 148
Blev medlem: 2012-05-25, 00:57

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av LasseHerneklint »

Vi bodde på vandrarhemmet i Evedal. Trevlig miljö, ok priser, gott om parkering men långt från hallen. 575 kr/natt för ett tvåbäddsrum. Enkel frukost med mackor och olika pålägg, ägg, fil/yogurt.
Senast redigerad av 1 LasseHerneklint, redigerad totalt 2017 gånger.
Nicke
Inlägg: 832
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av Nicke »

Staffan och jag bodde på hotell Värend, små men fräscha rum, bra med P-platser på egen innegård, ganska centralt i Växjö men då förstås en bit från Teleborgshallen, och sist men inte minst hyfsat pris.
(Jag funderade på bygdegården, men trodde det skulle bli fullt, och när jag fick veta att det inte var det, så var det lite sent att boka av).

Passar på att TACKA före ett topp-arrangemang !!
Användarvisningsbild
z750asn
Inlägg: 166
Blev medlem: 2012-05-08, 10:29

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av z750asn »

Nicke skrev:Staffan och jag bodde på hotell Värend, små men fräscha rum, bra med P-platser på egen innegård, ganska centralt i Växjö men då förstås en bit från Teleborgshallen, och sist men inte minst hyfsat pris.
(Jag funderade på bygdegården, men trodde det skulle bli fullt, och när jag fick veta att det inte var det, så var det lite sent att boka av).

Passar på att TACKA före ett topp-arrangemang !!
Bodde också på hotell Värend och kan bara instämma i ovanstående.

Mvh
Anders S, Kalmar
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av UBJ »

Bodde också på Esplanad men parkade runt hörnet på gatan. Kan man tänka sig att gå 50 meter till så fanns det en jättestor parkering med gott om platser även kl 24!

Med vänlig hälsning UB
Qrt
Inlägg: 465
Blev medlem: 2014-01-16, 18:07
Ort: Stockholm

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av Qrt »

daniel skrev:...Jag skulle uppskatta synpunkter på boendet, både vad avser bygdegården och övriga boendealternativ, .... Ni som har ordnat eget boende i Växjö, t ex hotell eller vandrarhem, får väldigt gärna skriva ner namn och adress på boendet i den här tråden så vi kan tipsa deltagare om bra boende nästa år.
Helt min önskan.

Vittnesmålen ovan gör ju att årets träff inte alls låter lika skrämmande besvärlig att delta i som jag uppfattade det ur förhandsinformationen.

Inför eventuellt deltagande nästa år önskar därför även jag att hotellgästerna ger lite mera kött på benen.

Vad var hyfsat pris i kronor denna april 2017 för just ditt boende?
För vilken rumstyp ?
Kontinental eller engelsk frukost (med andra ord kaffe och skorpa eller buffé med äggröra , prinskorvar.....)?
Var det trafikerad gata utanför rummet?

/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Användarvisningsbild
RobertKlarén
Inlägg: 1510
Blev medlem: 2012-05-09, 02:04
Ort: Habo
Kontakt:

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av RobertKlarén »

Hotell Värend.

Tyst och lugnt (sov som klubbad), hygglig frukost med bröd, ägg, fil, sill, juice, kaffe, te och tårta en av dagarna, dock inte äggröra och bacon.

Lätt att parkera och nära till centrum om man hade ork och tid.
Lite arbete ofta ger större resultat än stort arbete sällan
Done is better than perfect

Medlem i FREMO http://www.fremo-net.eu/3.html
Medlem i ModulSyd http://ModulSyd.se
Bygger americaN (Väldigt mycket faktiskt, både modul och hemmabana)
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av UBJ »

Esplanad hade ungefär samma frukost plus prinskorvar och köttbullar.
Jag betalade ca 2400 för tre nätter. Rum mot gården så det var tyst.

Mvh UB
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2073
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av stasv »

Nicke skrev:Staffan och jag bodde på hotell Värend, små men fräscha rum, bra med P-platser på egen innegård, ganska centralt i Växjö men då förstås en bit från Teleborgshallen, och sist men inte minst hyfsat pris.
(Jag funderade på bygdegården, men trodde det skulle bli fullt, och när jag fick veta att det inte var det, så var det lite sent att boka av).

Passar på att TACKA före ett topp-arrangemang !!
Kom undan med 2400 kr för fyra nätter i enkelrum. OCh sista kvällen blev en tur i staden med domkyrka och de två stationsbyggnaderna som mål.
Vi valde att ta återfärden på måndagen, ett bra val.
Bilder finns på FB, kommer snart även här.
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Skriv svar

Återgå till "Dreamtrack 2017 (ModulSyd är arrangör)"