Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Planering av Dreamtrack 2017
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av StefanFjällemark »

Vi var några som bodde på bygdegården i Tävelsås. Det fungerade mycket bra. Bra faciliteter, god sömn och trevligt sällskap.
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
PeterAlsén
Inlägg: 158
Blev medlem: 2015-03-16, 17:25
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av PeterAlsén »

Team Nättelund bodde på Scandic, vi bokade tidigt ett familjerum och kom undan med 300kr per näsa och natt (totalt 900kr), standard frukost med "hela kittet", fräscha rum, Gratis parkering.

Det blir nog där 2018 också
Senast redigerad av 1 PeterAlsén, redigerad totalt 2017 gånger.
Medlem i FREMO, Svenskt Modulforum
Tkl i Nättelund
LennartStensson
Inlägg: 26
Blev medlem: 2012-05-09, 02:23
Ort: Vänersborg

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av LennartStensson »

Jag bodde på Nordic choice Royal corner. Fin frukost buffé och väldigt fina rum. Jag hade två frinätter som jag använde men betalade 680kr för natten mellan lördag och söndag. Det gick bra att åka lokal buss från resecentrum till Telleborg linje 1 och 5 gick i stort sett var tionde minut och tog cirka 10 minuter. Till linje 1 fick man gå till Telleborg centrum ca 300 meter linje 5 stannade utanför sporthallen vid inlastningen för H0.
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av ErikKuiper »

Jag valde ett lantligare alternativ med Solviken Pensionat (16 km från Teleborgshallen). De har både enklare rum med delad dusch och toalett och rum med dusch och toalett. Riktig pensionatskänsla med bra frukost med allt det vanliga (inklusive bacon och äggröra).
Användarvisningsbild
CurtanSvensson
Inlägg: 824
Blev medlem: 2014-01-10, 00:53

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av CurtanSvensson »

Jag och Berndt bodde på Toftastrand nyrenoverat hotell (med konditori) med en mycket bra frukost och rum. Resetid ca 10 minuter.

https://www.booking.com/hotel/se/toftas ... 7c0a8387ff
Curten
Qrt
Inlägg: 465
Blev medlem: 2014-01-16, 18:07
Ort: Stockholm

Re: Vad finns för boende i Växjö i samband med Dreamtrack?

Inlägg av Qrt »

Tack för all detaljerad boendeinformation. Det finns många bra alternativ verkar det som.

Ett rum med lugnt läge och fullmatade frukostalternativ betyder mycket för att jag ska orka med trevliga träffar av detta slag.
Hur långt ifrån och hur man på bästa sätt tar sig till och från träffen är förstås också bra att veta.
Det är sällan lätt för en förstagångsbesökare att få reda på i förväg hur man på smidigaste sätt tar sig fram mellan boende och träff.

Ett extra stort tack till alla er som har kunnat uppge kostnaden för boendet i ert bidrag.
Även den är tyvärr en mycket avgörande post för mig när det gäller möjlighet till deltagande i arrangemang utanför hemkommunen.


/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Skriv svar

Återgå till "Dreamtrack 2017 (ModulSyd är arrangör)"