H0 trafikplanering

Planering av Dreamtrack 2017
Användarvisningsbild
LarsN
Inlägg: 211
Blev medlem: 2012-07-13, 01:44
Ort: Norrköping

Re: H0 trafikplanering

Inlägg av LarsN »

LasseHerneklint skrev:Undrar om måtten på hela vagnskortet. Enligt din pdf-mall så blir måttet 150 x 105 mm. Känns stort. Stämmer det?
Det riktiga A6 måttet är 148x105 mm!
Passa er för Clas Ohlsons fickor som är gjorda för 100x150 mm (fotoformat?) men det står ändå A6 på förpackningen, köpte sådana för några år sedan och det är mycket irriterande när korten blir olika stora samt att det inte är säkert att kortet går in på höjden ordentligt i dessa fickor om det håller rätt A6 mått!

Mvh. Eke
Hej

Vad ska dom exakta yttermåtten på ett färdiglaminerat Vagnskort/lokkort egentligen vara?
Det verkar vara lite rörigt.
Det vore bra att veta innan jag laminerar allihopa.
Tack på förhand.

//Lasse
AndreasSigfridsson
Inlägg: 232
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25

Re: H0 trafikplanering

Inlägg av AndreasSigfridsson »

Jag har använt denna mallen när jag har gjort så har man fått ut att till pdf, prova och bara skriv ut ett där så kanske du få måtten

http://www.bf-vln.de/wagenkarten/formul ... ng=swedish
Användarvisningsbild
LarsN
Inlägg: 211
Blev medlem: 2012-07-13, 01:44
Ort: Norrköping

Re: H0 trafikplanering

Inlägg av LarsN »

Tack

Vagnskortet är inga problem, det var dom rekomenderade yttermåtten på det,
sedan inplastade vagnskortet som var viktigt.
Man märker ibland att det kan variera något på storlekarna, när man får
en bunt vagnskort under ett trafikspel.
Vagnskortet i sej själv, är ju oftast något mindre än det färdig laminerade.

//Lasse
AndreasSigfridsson
Inlägg: 232
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25

Re: H0 trafikplanering

Inlägg av AndreasSigfridsson »

Sambon lånade en från jobbet och där fanns det med plastfickor som var till vykort eller likande som passade perfekt så slapp man klippa till dom själv
Användarvisningsbild
LarsN
Inlägg: 211
Blev medlem: 2012-07-13, 01:44
Ort: Norrköping

Re: H0 trafikplanering

Inlägg av LarsN »

Det riktiga A6 måttet är 148x105 mm!
Passa er för Clas Ohlsons fickor som är gjorda för 100x150 mm (fotoformat?) men det står ändå A6 på förpackningen, köpte sådana för några år sedan och det är mycket irriterande när korten blir olika stora samt att det inte är säkert att kortet går in på höjden ordentligt i dessa fickor om det håller rätt A6 mått!

Mvh.Eke
Då utgår jag från att det totala yttermåtten på vagnskorten/lokkorten är standard A6 148x105 mm.
Man får väl som Eke säger minska ner mallen till 98% innan man skriver ut och laminerar.

//Lasse
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: H0 trafikplanering

Inlägg av Eke »

LarsN skrev:
Det riktiga A6 måttet är 148x105 mm!
Passa er för Clas Ohlsons fickor som är gjorda för 100x150 mm (fotoformat?) men det står ändå A6 på förpackningen, köpte sådana för några år sedan och det är mycket irriterande när korten blir olika stora samt att det inte är säkert att kortet går in på höjden ordentligt i dessa fickor om det håller rätt A6 mått!

Mvh.Eke
Då utgår jag från att det totala yttermåtten på vagnskorten/lokkorten är standard A6 148x105 mm.
Man får väl som Eke säger minska ner mallen till 98% innan man skriver ut och laminerar.

//Lasse

Nej!!!
Det är mallen som ska vara 148x105, plastfickan blir något större, 154x111 på mina kort!
A6 är det som ska få plats i fickan!

Mvh. Eke
Skriv svar

Återgå till "Dreamtrack 2017 (ModulSyd är arrangör)"