3R information om träffen.

Planering av MJ-Hobbymässan 2016
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av Tompa »

Tack alla MMM-3Rare för att vi har haft en så bra körning.

I år är första gången som MMM-3R banan var större än MMM-2R.
För bara 5år sedan bestod MMM-3R i Stockholm av några få personer.
Då bestämde jag mig för att arbeta hårt för att vi 3Rare skulle bli jämbördiga i storlek som 2R och
har haft som mål att vi MMM-3R i Stockholmsområden ska bygga en större bana är MMM-2R på någon av våra stora publika körningar.
Och tillsammans har vi 3Rare nu gjort det !!!

Så nu är målet uppfyllt!
Tack alla MMM-3Rare för ett fantastiskt bra jobb med denna körning.
Tågen har rullat på bra under bra Trafikledning.
Och vi har haft mycket kul ihop.

Ett särskilt Tack vill jag ge våra yngre medlemmar Johannes, Ludvig, Oskar och Arvid som driver på oss äldre att köra ordentligt
och hjälper till extra på ett mycket positivt sätt med att hålla trafiken igång. Bra Jobbat!!

Vi har mycket kul tillsammans i MMM-3R och jag är stolt över er alla för era insatser.

Eftersom mitt mål, att göra en större 3R bana än 2R, nu är uppfyllt ska jag själv ta en funderar på vad jag vill med mitt eget modulrallande framöver.
Därför bjuder jag in redan nu den som vill/känner för/är nyfiken på att banplanera nästa gång för det kanske inte blir jag.
Men den av er som vill lära sig planera banor hjälper jag gärna. Vi kan göra det ihop, du är BA och jag copilot.
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2073
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av stasv »

Tack alla för en trevlig körning i Allhelgonahelgen.
Nu ska det tas hand om material och göras nödvändiga justeringar till nästa tillfälle med modulkörning.
MMM har inbjudit till träff den 15 november för de som vill testa på att bygga moduler. Intresserad? PM till mig i så fall.
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
LarsRobert
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av LarsRobert »

Även jag vill tacka alla inblandade för en trevlig helg. Det var en fin bana och trafiken verkade funka ganska bra. Många fina tåg på fina moduler och en uppskattande publik.
Enda lilla minuset, med betoning på lilla, var att det inte blev så mycket köra tåg för egen del. Nästa gång ska jag vara snabbare med pennan...
Användarvisningsbild
pcederstrand
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25
Ort: Stockholm

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av pcederstrand »

tackar för ert tydligen bra och lyckade evenemang, speciellt till de som höll i de viktigaste delarna

peterc
mvh /peterc
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: 3R information om träffen.

Inlägg av MickeWestberg »

Jag håller bara med och säger att det var en väldigt trevlig helg och jag hade lite flyt med att sätta upp mig på tågtider så det blev en hel del körning. Även väldigt nöjd att mina moduler funkade som dom skulle sånär som på en quickfix med en felfas men det löste jag på under 30 sekunder. Stort tack till alla inblandade och även om banplanerare och trafikansvarig kanske ska ha mest beröm så tycker jag att alla vi 3r:are bidrog med varsin liten del till att få det att flyta. Detta var min första 3r körning sen jag konverterade från 2r-sidan och lite av ett elddop och jag hade j-vligt roligt. Ser fram emot Norrköping.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Skriv svar

Återgå till "MJ-Hobbymässan 2016"