Elplanering DT16

Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Elplanering DT16

Inlägg av Eke »

Hej!

Här kommer planeringsritningen för alla som har elmateriel som ska vara med i banan på DT16!

Till modulägarna!
Alla körströmskablar ska kopplas av modulägarna! Boostergränser gör EA där det behövs!
Spårläget i modulskarvarna ska justeras av modulägarna så att vi kan komma igång och provköra så fort som möjligt!
Det ska finnas ledigt 230V uttag för booster på platser enligt ritning!
Det ska finnas ledigt 230V uttag för strömförsörjning av körhandtagsbussen på platser enligt ritning!

Till boosterägarna!
Boostrarna ska placeras ut och anslutas på sina platser enligt överenskommelse med EA, strömmen får kopplas på när EA utfört boostergränser för berört boosterdistrikt vartefter provkörning av aktuell del kan påbörjas!

Till alla!
Det är absolut förbjudet att börja provköra sina moduler med eget medfört digitalsystem! Anläggningen kommer driftsättas vartefter dess olika delar blir färdiga och det kan ske väldigt snabbt på vissa delar!
Om vi alla hjälps åt med detta så kommer vi snabbt kunna komma igång med körningen!


Vänliga elektriska hälsningar / Eke
DT16 EL-planering.PNG
Senast redigerad av 1 Eke, redigerad totalt 2016 gånger.
Användarvisningsbild
pcederstrand
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25
Ort: Stockholm

Re: Elplanering DT16

Inlägg av pcederstrand »

säg till om jag ska ta med nått i reserv

peterc
mvh /peterc
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Elplanering DT16

Inlägg av Eke »

Ja, tack Peter, ska fundera lite på det!

Mvh. Eke
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Elplanering DT16

Inlägg av Eke »

Har redigerat planeringsritningen lite! Hade glömt två boostergränser!

Mvh. Eke
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Elplanering DT16

Inlägg av Eke »

Har lite materialfrågor!

Boostrar, vilka har det? Skriver upp här nedanför vilka jag räknat med, men det skulle kunna vara fler för vissa trafikplatser delar booster med grannen.
Är det några av dessa som inte kommer med? Är det någon som har booster men inte finns med?
På nio boostrarfunkar det, men det finns som sagt flera trafikplatser som skulle kunna ha en egen och därigenom öka driftsäkerheten! Samt att någon reserv vore bra att ha!
Boosterbussen är RJ12 (som Fremo) så en eller ännu hellre två RJ12-boosterbussanslutningar är önskvärt på boostrarna!

Boostrar
Eke 3 st
Aurel Jankov 2 st
Thomas Fredman 2 st
Stefan Fjällemark 1 st
Lars Nordlander 1 st

Några fler LN-boxar vore bra! 5 st är inritade men fler kan behövas då ritningen bara är preliminär!
Jag har två men fler behövs ju!

Har någon en radiopanel för Digitrax? Ta med den tillsammans med strömförsörjning så kan ni köra trådlöst med dom av era Digitraxhandtag som har den möjligheten!

Är det någon som behöver sladdar till körhandtag?
Har tio gula Loconet och några röda och blå till Xpressnet, men lite föranmälan vore bra så jag slipper sia om behovet.


Mvh. Eke
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Elplanering DT16

Inlägg av Eke »

pcederstrand skrev:säg till om jag ska ta med nått i reserv

peterc
Skulle ni kunna ta med en extra komplett EkeBus-sektion (med ca: tio uttagspaneler) att ha i reserv? Kan ju vara bra ifall det skulle utebli material av någon anledning, kan ju inträffa sjukdom och andra orsaker till frånvaro!

Någon mer booster vore ju bra också, har inte koll ännu på hur många vi har tillgängliga!


Mvh. Eke
Skriv svar

Återgå till "Planering Dreamtrack 2016 (ModulSyd är arrangör)"