DreamTrack 2016

Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: DreamTrack 2016

Inlägg av StefanFjällemark »

Visst är det tråkigt att det sker ändringar.

Frukosten har jag bara fått besked om att det inte blir buffe.

Men när det gäller trafikspel har målet varit att hinna med sex trafikspel.

En variant är att starta trafikspelen tidigare på fredag: 08:00, 10:30, (lunch 12:30-13:30) 13:30, 16:00 för att vara klara till middagen ca 18:00. Så kan vi besluta om vi kör ett femte trafikspel på kvällen eller om det skall vara fri körning.

För att hinna med två trafikspel på söndag är det ett tajt tidschema, får vi starta tidigt, senast 08:00 för att kunna avsluta ett andra trafikspel ca 12:30, för efter lunch börjar vi med nedplockningen, så finns det tillräckligt med deltagare, så är det ingen problem. För att trafikspel skall fungera krävs att tillräckligt många deltar, och det ju något som vi får stämma av på träffen. Så jag hoppas fortfarande att det kan bli sex trafikspel.
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: DreamTrack 2016

Inlägg av StefanFjällemark »

Mikael Pettersson skrev:Hej
Vart anmäler jag mitt lok till Lördagen ?
Med vänlig hälsning
Mikael Petterssson
http://modulsyd.se/module/module_member ... table_id=3
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: DreamTrack 2016

Inlägg av ErikKuiper »

StefanFjällemark skrev:En variant är att starta trafikspelen tidigare på fredag: 08:00, 10:30, (lunch 12:30-13:30) 13:30, 16:00 för att vara klara till middagen ca 18:00.
Det tar en hel del tid att ställa upp inför första trafikspelet (och räkna inte med att hinna med det under torsdagen). Från samling till start tar det minst en timme, så samling 9:00 ger start 10:00. Så räkna inte med mer än ett spel innan lunch.

/Erik
Användarvisningsbild
JohnLeijonhufvud
Inlägg: 124
Blev medlem: 2013-03-19, 00:43
Ort: Huddinge

Re: DreamTrack 2016

Inlägg av JohnLeijonhufvud »

skickar ni ut deltagarlistorna till åtminstone oss kontaktpersoner? Jag är lite nyfiken på hur mycket folk som deltar i NRe för trafikplaneringens skull.

/john
/ John Leijonhufvud

===========================0
Nre: Lillehamn, Svarta Passet, Leksaksfabriken, Lövdahlen
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: DreamTrack 2016

Inlägg av daniel »

JohnLeijonhufvud skrev:skickar ni ut deltagarlistorna till åtminstone oss kontaktpersoner? Jag är lite nyfiken på hur mycket folk som deltar i NRe för trafikplaneringens skull.
Jag har mailat den till funktionärerna för Dreamtrack. Är det någon Dreamtrack-funktionär som inte har fått den och vill ha den så hör av dig till mig.

Med vänlig hälsning
Daniel
BjörnGunnarsson
Inlägg: 7
Blev medlem: 2016-03-17, 08:53

Re: DreamTrack 2016

Inlägg av BjörnGunnarsson »

Detta med att anmäla lokadresser gäller det endast H0 eller hur ser det ut i NRe?

@John vad finns för behov på NRe-banan?
Har inte varit på något trafikspel sedan DT:s begynnelse och undrar därför vad man kan vara behjälplig med?
Tror fortfarande att det inte riktigt är min "tåggren" och tror inte att det blivit mer intressant sedan jag börjat som lokförare.
Gör ett försök på fredagen och sen är det ju fri körning på lördagen då man kan få lufta all "skit" man har liggande här hemma... ;)

Som sagt vad behövs från en nästan helt okunnig.

Ytterligare 1 fråga.Har ett digitrax UT4R körhandtag,är det någon mening att ta med detta eller är Ekebussystemet bara använt på H0-banan?

M.v.h Björn även benämnd svenskN på andra forum.(som om nån vore intresserad) :)
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: DreamTrack 2016

Inlägg av Eke »

@Björn
EkeBus är det bara på H0-banan men Digitrax UT4 funkar fint både där och på dom banor som bara kör Loconet!

Med vänlig hälsning. Eke
BjörnGunnarsson
Inlägg: 7
Blev medlem: 2016-03-17, 08:53

Re: DreamTrack 2016

Inlägg av BjörnGunnarsson »

Tackar för ditt svar, Eke!

M.v.h Björn
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: DreamTrack 2016

Inlägg av StefanFjällemark »

För dig som vill förbereda frakter och fraktsedlar finns det nu en uppdaterad lista med godskunder. Se mer under denna tråd.
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Skriv svar

Återgå till "Planering Dreamtrack 2016 (ModulSyd är arrangör)"