Skippa skitsnacket

Allmänt om N-skala
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Skippa skitsnacket

Inlägg av LLJ »

Att få negativ feedback som inte är konstruktiv kritik är bara jobbigt och något som vi inte skall hålla på med.

Hoppas att berörda personer känner sig träffade och slutar upp med dessa dumheter och istället lägger energi på att sprida modulhobbyn och dess glädje och gemenskap istället.

/Lars
Användarvisningsbild
JanFrelin
Inlägg: 602
Blev medlem: 2013-01-07, 00:20
Ort: Vällingby

Re: Skippa skitsnacket

Inlägg av JanFrelin »

Personligen tycker jag alla borde köra i H0 faktiskt! ;-)

Nä skämt å sido va trist att det har blivit så. Jag hoppas du hittar lite energi nånstans.
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan
Användarvisningsbild
RobertKlarén
Inlägg: 1510
Blev medlem: 2012-05-09, 02:04
Ort: Habo
Kontakt:

Re: Skippa skitsnacket

Inlägg av RobertKlarén »

OlleLindskog skrev:Just nu håller jag på med garaget, så det blir nog en hemmabana snart...

/Olle
Garage är bra. Där kan man lyssna på musik, dricka vin, filosofera och bygga tåg, fast bana såväl som moduler. Håller just nu på med FFC Extension som kommer att bli väldigt kul i sinom tid. Beräknas vara färdig i tid till DT14.

Hoppas du håller kvar gnistan och fortsätter, AmN körningen senast gav i alla fall mig mersmak.

/Robert
Lite arbete ofta ger större resultat än stort arbete sällan
Done is better than perfect

Medlem i FREMO http://www.fremo-net.eu/3.html
Medlem i ModulSyd http://ModulSyd.se
Bygger americaN (Väldigt mycket faktiskt, både modul och hemmabana)
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Skippa skitsnacket

Inlägg av AndersB »

Gissar att du pratat med Jonas eller AndersÖ.

Jonas tittade förbi på Stockholmsmässan och berättade om DreamTrack.
Han berättade också att ingen lokal förmåga tänkte angagera sig i N-RE utan det var enbart amerikanskt som gällde.
Så mycket "skitsnack" hördes inte, däremot en hel del frustration, och inget riktat mot dig eller någon annan individ.

Bakgrund:
Modul Syd började med Nskala och satsade då på standarden N-RE. Efter något år så valde jag och ett par till här nere standard och tog då N-RE eftersom vi kunde köra med ModulSydarna.
Några körningar med ModulSyd blev det sen aldrig bl.a. pga en massa standarddiskussioner, atlasräls m.m.
DreamTrack dök upp, och efter en del planeringsstrul så blev det jag som sen jobbat med N-RE alla år - ensam eller med dig.
Vi har rest till DreamTrack varje år, bl.a. i hopp om det skulle sprida intresset (vi befann oss i Stockholm av samma anledning). För rekryteringen i övriga sverige har det fungerat hyggligt men lokalt har det varit svårare, trots att det t.ex. 2012 var stort intresse i publiken och flera som ville ha info om hur man började.

Nå - när nu Jonas dyker upp och berättar att DT 5:e året, 2014, ser ut att bli sämsta året hittills vad gäller lokalt intresse, då får man nog tyvärr vara beredd på en del frustration.

Själv gick jag sen till AndersÖ och "grät ut"...

mvh/anders
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Skippa skitsnacket

Inlägg av LLJ »

AndersB skrev: Bakgrund:
Modul Syd började med Nskala och satsade då på standarden N-RE. Efter något år så valde jag och ett par till här nere standard och tog då N-RE eftersom vi kunde köra med ModulSydarna.
Några körningar med ModulSyd blev det sen aldrig bl.a. pga en massa standarddiskussioner, atlasräls m.m.
mvh/anders
Lite korrigering:
Modul Syd har alltid haft policyn att det är vad medlemmarna bygger som gäller, dvs alla modulstandarder är välkomna.
För att det inte skall bli för många olika inriktningar har det funnits rekommendationer vilken standard man bör välja, t.ex. för Europeiskt i N-skala FREMO N-RE, Amerikanskt i N-skala FREMO americaN.

Några valde N-RE, andra americaN, båda spridda internationella normer. Inget att bli frustrerad över.
Men visst det vore roligare om det fanns fler som byggde samma norm inom Sverige.

Förhoppningsvis så kommer M-Play att kunna bidra med fler N-RE och americaN moduler.

/Lars
Användarvisningsbild
RobertKlarén
Inlägg: 1510
Blev medlem: 2012-05-09, 02:04
Ort: Habo
Kontakt:

Re: Skippa skitsnacket

Inlägg av RobertKlarén »

Olle/Anders och alla andra

Inget hindrar väl att man bygger lite av varje. Lasse t.ex. har ju moduler i snart sagt alla skalor och typer av dessa man kan hitta. Jag har för avsikt att bygga ett tågmagasin med PECO så att det fungerar både för AmN och NR-E och har väl planerat att limma till någon linjemodul med Snapphanelandskap vad det lider. Har man varianter på lager öppnar sig fler körtillfällen med tillhörande gemenskap.

Behåll du dina NR-E moduler Olle så åker vi gemensamt till Skåne/Danmark och leker med SkånskaN. Och Anders B, varför inte snickra till en AmN modul och var med på dispatcherkörning, du anar inte hur kul (dråpligt) det kan vara, helt utan snabbklocka.

En konstruktiv Robert K

PS: Visionen för DreamTrack kanske ska omformuleras, men det är en fråga för en annan tråd.
Lite arbete ofta ger större resultat än stort arbete sällan
Done is better than perfect

Medlem i FREMO http://www.fremo-net.eu/3.html
Medlem i ModulSyd http://ModulSyd.se
Bygger americaN (Väldigt mycket faktiskt, både modul och hemmabana)
Skriv svar

Återgå till "Allmänt N"