Sida 2 av 2

Re: Vagnslaster

Postat: 2015-05-09, 21:24
av ErikKuiper
Första inlägget är uppdaterat med information on blandade tåg och bränsletåg och rekommenderat maximalt antal icke bränslevagnar som bör skickas till de olika stationerna och lastplatserna per dag.

/Erik

Re: Vagnslaster

Postat: 2015-05-09, 23:03
av LLJ
Noterar att Ljungbergets lastplats bara får en vagn/dag, vilket känns väldigt lite då spåret rymmer tre vagnar.
Hur skall jag förklara detta för mina godskunder?
Vi vill ju inte att de skall välja lastbil istället.

/Lars

Re: Vagnslaster

Postat: 2015-05-10, 08:13
av ErikKuiper
LLJ skrev:Noterar att Ljungbergets lastplats bara får en vagn/dag, vilket känns väldigt lite då spåret rymmer tre vagnar.
Hur skall jag förklara detta för mina godskunder?
1 vagn per dag till den stora vida världen ja (dvs Vagnsta och bortom). Till destinationer inom den lokala banan (Mariefred, Bjästa, Svedjekåleby) går det att skicka ytterligare 1-2 vagnar.

Begränsningen vad gäller antal vagnar beror på den begränsade dragförmågan hos loken som fanns i början av 1900-talet.

/Erik

Re: Vagnslaster

Postat: 2015-05-10, 19:48
av FreddePettersson
1945
Vilka vagnar & lok fanns denna tid?
Ja denna fråga har jag ställt mig denna söndag, men efter några Googlingar så fann jag nedan.

Hittade en guldgruva på nätet
http://www.historiskt.nu/rullande/rull_main.html

/Fredde