Vagnslaster

ErikKuiper
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Vagnslaster

Inlägg av ErikKuiper »

Första inlägget är uppdaterat med information on blandade tåg och bränsletåg och rekommenderat maximalt antal icke bränslevagnar som bör skickas till de olika stationerna och lastplatserna per dag.

/Erik

Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4002
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Vagnslaster

Inlägg av LLJ »

Noterar att Ljungbergets lastplats bara får en vagn/dag, vilket känns väldigt lite då spåret rymmer tre vagnar.
Hur skall jag förklara detta för mina godskunder?
Vi vill ju inte att de skall välja lastbil istället.

/Lars

ErikKuiper
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Vagnslaster

Inlägg av ErikKuiper »

LLJ skrev:Noterar att Ljungbergets lastplats bara får en vagn/dag, vilket känns väldigt lite då spåret rymmer tre vagnar.
Hur skall jag förklara detta för mina godskunder?
1 vagn per dag till den stora vida världen ja (dvs Vagnsta och bortom). Till destinationer inom den lokala banan (Mariefred, Bjästa, Svedjekåleby) går det att skicka ytterligare 1-2 vagnar.

Begränsningen vad gäller antal vagnar beror på den begränsade dragförmågan hos loken som fanns i början av 1900-talet.

/Erik

Användarvisningsbild
FreddePettersson
Inlägg: 713
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16
Ort: Värnamo

Re: Vagnslaster

Inlägg av FreddePettersson »

1945
Vilka vagnar & lok fanns denna tid?
Ja denna fråga har jag ställt mig denna söndag, men efter några Googlingar så fann jag nedan.

Hittade en guldgruva på nätet
http://www.historiskt.nu/rullande/rull_main.html

/Fredde
Medlem i Värnamo Modelljärnvägsförening
Medlem i FREMO
Medlem i ModulSyd

Bygger modelljärnväg i modulform:
Byggtrådar:
Kristineberg Lastplats område
Endlösa Tråd & Metall - en slutmodul
Ingaryds Industriområde

Skriv svar

Återgå till "Planering Geflemodul 2015"