Central 2R

Allmänt i skala Noll, dvs i skala 1:45.
Bertil Fält
Inlägg: 9
Blev medlem: 2018-02-07, 12:33

Central 2R

Inlägg av Bertil Fält »

Nu när jag tänker mig tillbaka till 2R. För er som inte känner mig kör jag US 3R i nollan. Lionel, MTH och annat. Kör idag det mesta med MTH;s wifi och App som även hanterar Lionel Legacy. Utöver det lite LionChief som pratar direkt med loket. Jag kommer jag inte sluta med detta, för det är asroligt, men vill vara med och bygga 2R moduler i Nollan.
Har idag en gammal Lenz central, en gammal Digitrax central och något ännu äldre Roco System för DCC.
Kollat lite på DigiKeijs DR5000, verkar vara en central som kan "allt" till vettigt pris. Detta för hemma bruk, på modulträffar gissar jag att det blir Ekebus.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Central 2R

Inlägg av daniel »

Jag har inte erfarenhet av 2R i nollan, men antar att det som funkar för H0 även funkar för nollan. Loken i nollan drar mer ström så det behöver man ta hänsyn till, men i övrigt är det nog lugnt.
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Central 2R

Inlägg av LLJ »

Jag kör 0:an hemma med en Z21 (svart) utan booster, och två lok med ljud har inte varit något problem.

Modulträffar blir det nog Ekebus då det finns en blandning av XBus/XPressNet/LocoNet tillgänglig hos de som kör 0:an.
Inte otänkbart att det även blir wifi, vi måste bara samordna med de andra banorna så vi använder olika IP.

/Lars
Skriv svar

Återgå till "Allmänt Nollan"