Ny station

Allmänt i skala Noll, dvs i skala 1:45.
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: Ny station

Inlägg av UBJ »

Ja, det var den där banan som Daniel länkade till som jag sett tidigare.

Funderar på om jag ska dela upp normal och smalspårsbangården på två olika moduler för mer flexibiltet.
Vore kul att få med stationshus och lite miljö också och modulerna blir då ca 90 cm djupa, svårt att komma åt kanske.
Antingen gör jag som på länken ovan och lägger till landskapsdelar med stationshus ca 30 cm djupa eller så bygger jag normalspårsbangården inkl stationshus på 60 cm och gör separat smalspårsbangård, den skulle man ju kunna placera lite friare i förhållade till normalspårsstation om man bygger några moduler för omlastningspåren från respektive bangård.

Synpunkter?
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Ny station

Inlägg av Tompa »

Om stationshuset med perrong mot spår 1 är på en egen "landskapsmodul" så kan man nog knöka in normalspår och smalspår på samma modul. Jag tänker 2 normalspår + 2 smalspår med perrong emellan på 60cm bredd och med normalspårt närmast stationen. Det betyder också att normalspår 1 på stationen ligger direkt utmed kanten på spårmodulen
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: Ny station

Inlägg av UBJ »

Jag räknade inte med att min medarbetare och huvudsponsor skulle reagera på min omprioritering. :)
¨Ska du inte bygga husen nu när vi varit där och mätt dom så många gånger¨. :o

Ja, så det blir till att fortsätta med Enköpings hamn och projektera stationen på papper än så länge.
Kanske blir stationsbygget bättre om planerna får mogna lite.

Har ägnat en del tid till husen på Enköpings hamn i helgen, målat dörrar och luckor och limmat förstärkningslister på mina mockuphus.
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Ny station

Inlägg av SethSwede »

Hej Urban
Bilderna du visade tidigare på byggnaden som du byggde var häftig. Gilla storleken på 0 skale byggnaderna. Man kan även skapa synliga verktyg på en bänk, cool!
Blir kul att se framstegen på din hamn👍🏻
Skriv svar

Återgå till "Allmänt Nollan"