H0 - El och digitalt på DT15

Qrt
Inlägg: 465
Blev medlem: 2014-01-16, 18:07
Ort: Stockholm

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Qrt »

Nemas problemas.
Daisyn är beställd i snikversion, dvs HDTV f ö r b e r e d d. :? :geek:
Däremot förväntar jag mig naturligtvis att kunna köra infrarött med våra UT4-or. :P
/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Eke »

Tror nog att det funkar med infrarött, har inte testat men Digitrax duplex radiopanel funkar ju och man kan väl anta att att det är samma hantering av loconet på båda!
Däremot är väl kanske räckvidden med infarött sämre kan jag tro!

Mvh. Eke
Qrt
Inlägg: 465
Blev medlem: 2014-01-16, 18:07
Ort: Stockholm

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Qrt »

Ååå va ja blir gla. Att det ändå finns minst en sån panel i alla fall. :D
Det ska bli spännande att få testa. 8-)

Värt att veta är att alla billiga, trådbundna, UT4-or (som säljs nuförtiden i alla fall) ska kunna köra trådlöst via IR i sagda panel. Men panelen är inte billig.
/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Rolandhs
Inlägg: 96
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Rolandhs »

Tar med LN box 5st + booster
// R
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Eke »

Qrt skrev:Ååå va ja blir gla. Att det ändå finns minst en sån panel i alla fall. :D
Det ska bli spännande att få testa. 8-)

Värt att veta är att alla billiga, trådbundna, UT4-or (som säljs nuförtiden i alla fall) ska kunna köra trådlöst via IR i sagda panel. Men panelen är inte billig.
/Curt
Öhh....du får alltså ta med en sådan IR-panel själv då i så fall! Om ingen annan har en, jag har ingen!

Mvh. Eke
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Eke »

Rolandhs skrev:Tar med LN box 5st + booster
// R
Kalasbra Rolle!

Mvh. Eke
Qrt
Inlägg: 465
Blev medlem: 2014-01-16, 18:07
Ort: Stockholm

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Qrt »

Nähä.Jag drog väl för lång slutsats när du skrev att det funkar.
Att jag ska kunna testa UT4 trådlöst med IR är ju av absolut lägsta prioritet. Inget att lägga extra tid, pengar eller kraft på just nu.

Jag trodde bara i min enfald att det skulle finnas med en sådan panel i Huskvarna och att det inte finns någon annan panel än:
UR92CE Duplex Radio Transceiver/IR Receiver Panel for Europe
Habo hobby skrev:Mottagarpanel för Digitrax DUPLEX radiosystem. Även IR mottagare ingår för er som kör med IR handtag.
och att om den nu fungerar med Ekebussen för radio så fungerar den samtidigt för IR.
Men som sagt, inget som jag räknar med på något sätt.

http://www.habohobby.se/sv/produkter/so ... agare.html
http://www.digitrax.com/products/univer ... rs/ur92ce/

/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Eke »

Här kommer en lite kluddig elplanering bifogad!
DT15 Elplanering.pdf
(434.88 KiB) Nerladdad 288 gånger
Den har jag gjort på fri hand på ett skakigt öresundståg på väg från Malmö! ;)
Den visar på ett ungefär hur jag tänkt att det ska se ut, vissa saker kan ju ändras lite för att passa verkligheten bättre än vad papperet visar!
Jag har ritat sektionerna av handtagsbussen med dom olika färger som respektive ägare har så dom kan förbereda sig och komma igång snabbt.

Åtta boostrar är inritade med röda och svarta punkter, dom av oss som har fasat våra boostrar lika i förhållande till boosterbussen kommer att ha sina boostrar inkopplade enligt dessa färger på punkterna och förhoppningsvis kommer det att funka utan felsökning på dessa boosterdistrikt!

Jag har även en liten bön om att stationsägarna ska ha två lediga uttag i sina 230V skarvdosor! Det ena till en booster och det andra för en nätplugg som strömförsörjer handtagsbussen på respektive sektion!


Mvh. Eke
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Eke »

Qrt skrev:Nähä.Jag drog väl för lång slutsats när du skrev att det funkar.
Att jag ska kunna testa UT4 trådlöst med IR är ju av absolut lägsta prioritet. Inget att lägga extra tid, pengar eller kraft på just nu.

Jag trodde bara i min enfald att det skulle finnas med en sådan panel i Huskvarna och att det inte finns någon annan panel än:
UR92CE Duplex Radio Transceiver/IR Receiver Panel for Europe
Habo hobby skrev:Mottagarpanel för Digitrax DUPLEX radiosystem. Även IR mottagare ingår för er som kör med IR handtag.
och att om den nu fungerar med Ekebussen för radio så fungerar den samtidigt för IR.
Men som sagt, inget som jag räknar med på något sätt.

http://www.habohobby.se/sv/produkter/so ... agare.html
http://www.digitrax.com/products/univer ... rs/ur92ce/

/Curt
Hmm....det var ju tråkigt! Men du kanske kan fråga lite om det finns någon här på forumet som kan ta med en sådan panel?
Jag vet i alla fall om en trevlig norrman som har en sådan, men den kanske hamnar på en N-bana misstänker jag!
Det var den vi provade på DreamTrack förra året ihop med min Z21:a! Fast det var ju radio, IR kan jag vara lite skeptisk till åtminstone i så här stora lokaler!

Mvh. Eke
Qrt
Inlägg: 465
Blev medlem: 2014-01-16, 18:07
Ort: Stockholm

Re: H0 - El och digitalt på DT15

Inlägg av Qrt »

Inget tråkigt alls. Jag nöjer mig med att se om det dyker upp någon.
Det som sker det sker.
/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Skriv svar

Återgå till "Planering Dreamtrack 2015 (ModulSyd är arrangör)"