Preliminär americaN-bana

Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Preliminär americaN-bana

Inlägg av MickeC »

Nu har första utkastet passerat dator...
(borttagen)

Jag tar gärna emot glada hurrarop och synpunkter på eventuella ändringar...
Senast redigerad av 2 MickeC, redigerad totalt 2015 gång.
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
RobertKlarén
Inlägg: 1510
Blev medlem: 2012-05-09, 02:04
Ort: Habo
Kontakt:

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av RobertKlarén »

Micke

Det ser intressant ut. Jag förmodar att du har en trafikidé som du bakat in i layouten.

Jag saknar dock Lake Elisabeth, 1m rak dubbelspår. Du kan ju medvetet ha valt bort den, det är du i din fulla rätt till och jag tar inte illa upp, men om du har glömt bort den så finns den att tillgå.

mvh
Robert
Lite arbete ofta ger större resultat än stort arbete sällan
Done is better than perfect

Medlem i FREMO http://www.fremo-net.eu/3.html
Medlem i ModulSyd http://ModulSyd.se
Bygger americaN (Väldigt mycket faktiskt, både modul och hemmabana)
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av MickeC »

RobertKlarén skrev:Micke

Det ser intressant ut. Jag förmodar att du har en trafikidé som du bakat in i layouten.

Jag saknar dock Lake Elisabeth, 1m rak dubbelspår. Du kan ju medvetet ha valt bort den, det är du i din fulla rätt till och jag tar inte illa upp, men om du har glömt bort den så finns den att tillgå.

mvh
Robert
@Robert, en miss av mig :oops: , den var med i papperspusslet på golvet och sedan föll den bort (ur mitt minne...) jag skall infoga den bredvid PO:s crossover...
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
PerJohansson
Inlägg: 629
Blev medlem: 2012-06-18, 13:14

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av PerJohansson »

Räknar jag rätt om en av mina rakor ska stanna hemma?

Per.
Medlem i Fremo.
Kör AmericaN.
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av MickeC »

Ny utgåva med Lake Elizabeth på plats ;), inte riktigt som ursprungligen tänkt för att ge lite mer avstånd till publik...
americaN_arbetsex-2.pdf
(78.53 KiB) Nerladdad 315 gånger
@Per, än så länge ligger din tredje raka tillsammans med en av mina i "verktygslådan" för att kunna korrigera avvikelser mellan plan och verklighet. Den kommer att komma plats i banan... om inte annat i real life...
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
PerJohansson
Inlägg: 629
Blev medlem: 2012-06-18, 13:14

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av PerJohansson »

Japp. Vi behöver ju en efter 2-1 efter gruvan.

Per.
Medlem i Fremo.
Kör AmericaN.
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av MickeC »

Intresseklubben noterar 14,5m enkelspår, 7,7m dubbelspår och 2,9m övrig (2-1 mm)
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av daniel »

Trevlig bana :)

Finns det möjlighet att få in Ratata vändskiva efter Florence Hill, dvs efter den ensamma modulen efter Dalton junction? Då kan Olle och jag köra ner och vända våra lok där efter att ha lämnat vagnarna i Lacy Creek Mining.

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av MickeC »

daniel skrev:Trevlig bana :)

Finns det möjlighet att få in Ratata vändskiva efter Florence Hill, dvs efter den ensamma modulen efter Dalton junction? Då kan Olle och jag köra ner och vända våra lok där efter att ha lämnat vagnarna i Lacy Creek Mining.

Med vänlig hälsning
Daniel
Tyvärr, som det ser ut nu är vi kort på 2-1 moduler och då är det genomgående spåret inte anslutet. En möjlighet är att lägga vändskivan efter gruva istället.
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Preliminär americaN-bana

Inlägg av MickeC »

OlleLindskog skrev:Vi kan få loss två st 2 till 1'or genom att inte använda main line på gruvan. Så som gruvan ligger har main ändå ingen funktion.
Ok då lånar jag en där...
OlleLindskog skrev:Är det bara jag som tycker att det blev en konstig förskjutning i banan? Jag tror att vi skulle tjäna mycket på att få in Pine Hill ungefär mitt i banan (för trafikspelets skull).
Det är en mycket medveten handling med flera orsaker, ett att koncentrera fokus på ett avsnitt mellan en "Division Point" och ett magasin (Clarion Yard). En annan är att få till en lång publiksträcka i ytterkant mellan Crawford Junction och Five Foot Creek.
OlleLindskog skrev:Jag funderar lite över Daniels yard också. Jag skulle gärna vilja ha den i direkt anslutning till Dalton Junction. Den har inte mycket naturlig funktion där den ligger just nu....
Med hänsyn till att redan Crawford Junction finns med som interchange har jag valt att utnyttja Dalton Town som t.ex. ytterliggare en plats för kollastning.

Tanken är att Pinehill fungerar som "Coal Marshalling Yard" och tåg från en större (LCM) och tre mindre (#19, NH och DT) kolgruvor slås i hop här för vidare befordran mot Chicago (CY) eller en hamn (SY). För detta spelet och Publiken skull går de flesta mot Nordöst...
OlleLindskog skrev:Jag tror att det kan vara rätt trixigt att få till ett naturligt trafikspel till banan med denna layout.

/Olle
Inte då ;)

Givetvis samverkar P-O och jag om banan så den stödjer trafiken...
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Skriv svar

Återgå till "Planering Dreamtrack 2015 (ModulSyd är arrangör)"