Sida 1 av 2

Preliminär H0-bana

Postat: 2015-02-04, 21:10
av ErikKuiper
Då är H0-banan redo för en första publik granskning. Titta och njut (och kom med kommentarer om det är något som är tokigt). Huvudlinjen blev drygt 120 meter.

/Erik

PS. Vissa mått i modullistorna är gissningar så ta de inte som korrekta till sista centimetern.

Re: Preliminär H0-bana

Postat: 2015-02-04, 22:08
av IngvarÖsterberg
Imponerande Erik! :D
Plats för mycket och många varierande trafikspel.
Det blir ju också något att visa upp på lördagen.

Tycker Ingvar. :P

Re: Preliminär H0-bana

Postat: 2015-02-04, 22:33
av Odd J
Ser ut att bli en otroligt fin bana, inspirerande att se!

Re: Preliminär H0-bana

Postat: 2015-02-05, 12:37
av plj
Verkar ju bli en trevlig bana. Synd bara att man inte kan utnyttja Kristinebergs avvikande huvudspår (snett nedåt höger på banskissen) till någon ytterligare bandel för t.ex ännu en industridel eller för en motorvagn till en mindre persontågsstation som i princip endast behövde bestå av en hållplatsmodul utan växlar.
PLj

Re: Preliminär H0-bana

Postat: 2015-02-05, 13:36
av FreddePettersson
Fundering från Kristinebergs ägaren
Ska Kbg ha TKL eller kan man fjärrklarera från Nävhyttan
Det senare skulle fördredas då det blir enklelt och samma läge som Koldning. Då var det lätt ha sköta bägge delarna, kanske tom med en "lärling" vid sin sida.

Jag tycker att du hoppar över Kbg Y delning !

Med vänlig hälsning,
Fredde

Re: Preliminär H0-bana

Postat: 2015-02-05, 20:24
av ErikKuiper
Min nuvarande tanke är att ha alla magasin obemannade så som jag vanligen har och att Kristineberg denna gång kommer att fungera som en vanlig station. För mer information om hur jag tänker mig trafikspelen se mitt inlägg som jag strax kommer att skriva.

/Erik

Re: Preliminär H0-bana

Postat: 2015-02-05, 21:19
av JanFrelin
Möjligen en slö fundering: vad är poängen med en bibana som slutar direkt i ett magasin utan att passera något annat (Sydpolen)?

Re: Preliminär H0-bana

Postat: 2015-02-05, 21:26
av Fredman
Jag kan mycket väl tänka mig att det är Vagnstas rangerbangård ungefär som Charlottendahl har sin rangerbangård med ett spår som användas utan att störa själva stationen..men så var det inte.
Thomas Gävle

Re: Preliminär H0-bana

Postat: 2015-02-05, 21:55
av ErikKuiper
JanFrelin skrev:Möjligen en slö fundering: vad är poängen med en bibana som slutar direkt i ett magasin utan att passera något annat (Sydpolen)?
En möjlighet att mata ut mer trafik till dubbelspåret.

Re: Preliminär H0-bana

Postat: 2015-02-05, 22:12
av JanFrelin
Ah.