Preliminär H0-bana

ErikKuiper
Inlägg: 1158
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Preliminär H0-bana

Inlägg av ErikKuiper »

Då är H0-banan redo för en första publik granskning. Titta och njut (och kom med kommentarer om det är något som är tokigt). Huvudlinjen blev drygt 120 meter.

/Erik

PS. Vissa mått i modullistorna är gissningar så ta de inte som korrekta till sista centimetern.
Bilagor
DT15 bana - preliminär 2015-02-04.png
DT15 bana - preliminär 2015-02-04.png (99.37 KiB) Visad 3448 gånger
DT15 bana - preliminär 2015-02-04 - high.pdf
(266.15 KiB) Nerladdad 173 gånger
DT15 bana modullista - preliminär 2015-02-04.3.pdf
(32.9 KiB) Nerladdad 123 gånger
DT15 bana modullista per modulägare - preliminär 2015-02-04.3.pdf
(29.92 KiB) Nerladdad 134 gånger
Senast redigerad av 3 ErikKuiper, redigerad totalt 2015 gång.

Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 356
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Preliminär H0-bana

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Imponerande Erik! :D
Plats för mycket och många varierande trafikspel.
Det blir ju också något att visa upp på lördagen.

Tycker Ingvar. :P

Odd J
Inlägg: 145
Blev medlem: 2013-09-06, 14:04

Re: Preliminär H0-bana

Inlägg av Odd J »

Ser ut att bli en otroligt fin bana, inspirerande att se!

plj
Inlägg: 202
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16

Re: Preliminär H0-bana

Inlägg av plj »

Verkar ju bli en trevlig bana. Synd bara att man inte kan utnyttja Kristinebergs avvikande huvudspår (snett nedåt höger på banskissen) till någon ytterligare bandel för t.ex ännu en industridel eller för en motorvagn till en mindre persontågsstation som i princip endast behövde bestå av en hållplatsmodul utan växlar.
PLj

Användarvisningsbild
FreddePettersson
Inlägg: 711
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16
Ort: Värnamo

Re: Preliminär H0-bana

Inlägg av FreddePettersson »

Fundering från Kristinebergs ägaren
Ska Kbg ha TKL eller kan man fjärrklarera från Nävhyttan
Det senare skulle fördredas då det blir enklelt och samma läge som Koldning. Då var det lätt ha sköta bägge delarna, kanske tom med en "lärling" vid sin sida.

Jag tycker att du hoppar över Kbg Y delning !

Med vänlig hälsning,
Fredde
Medlem i Värnamo Modelljärnvägsförening
Medlem i FREMO
Medlem i ModulSyd

Bygger modelljärnväg i modulform:
Byggtrådar:
Kristineberg Lastplats område
Endlösa Tråd & Metall - en slutmodul
Ingaryds Industriområde

ErikKuiper
Inlägg: 1158
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Preliminär H0-bana

Inlägg av ErikKuiper »

Min nuvarande tanke är att ha alla magasin obemannade så som jag vanligen har och att Kristineberg denna gång kommer att fungera som en vanlig station. För mer information om hur jag tänker mig trafikspelen se mitt inlägg som jag strax kommer att skriva.

/Erik

Användarvisningsbild
JanFrelin
Inlägg: 574
Blev medlem: 2013-01-07, 00:20
Ort: Vällingby

Re: Preliminär H0-bana

Inlägg av JanFrelin »

Möjligen en slö fundering: vad är poängen med en bibana som slutar direkt i ett magasin utan att passera något annat (Sydpolen)?
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan

Fredman
Inlägg: 489
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

Re: Preliminär H0-bana

Inlägg av Fredman »

Jag kan mycket väl tänka mig att det är Vagnstas rangerbangård ungefär som Charlottendahl har sin rangerbangård med ett spår som användas utan att störa själva stationen..men så var det inte.
Thomas Gävle
Senast redigerad av 1 Fredman, redigerad totalt 2015 gånger.

ErikKuiper
Inlägg: 1158
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Preliminär H0-bana

Inlägg av ErikKuiper »

JanFrelin skrev:Möjligen en slö fundering: vad är poängen med en bibana som slutar direkt i ett magasin utan att passera något annat (Sydpolen)?
En möjlighet att mata ut mer trafik till dubbelspåret.

Användarvisningsbild
JanFrelin
Inlägg: 574
Blev medlem: 2013-01-07, 00:20
Ort: Vällingby

Re: Preliminär H0-bana

Inlägg av JanFrelin »

Ah.
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan

Skriv svar

Återgå till "Planering Dreamtrack 2015 (ModulSyd är arrangör)"