Halloweentåg till Allhelgona. Någon ?

Planering av Hobbymässan i Älvsjö 2014
Qrt
Inlägg: 465
Blev medlem: 2014-01-16, 18:07
Ort: Stockholm

Halloweentåg till Allhelgona. Någon ?

Inlägg av Qrt »

Jag undrar om någon har kommit på tanken att extrautrusta sitt helsvarta SJ Resandetåg nu till MJHobbymässan 1-2 November 2014.
Det är ju Allhelgonahelg, numera också Halloweenfirandets helg.
Med lite blinkande kulörta LED i vagnarna, häxor, fladdermöss och pumpor som passagerare, spindelväv och rök, med mera konstigt i orange eller svart, skulle tåget få uppmärksamhet från en stor mängd besökare.
Själv äger jag inget sådant tåg så det blir inte i år för min del men hade jag haft tåget så.... :twisted:.
/Curt
fs_toni skrev:
Tompa skrev:Från 3Rs tidigare utvärderingar av publika körningar framgår att publiken vill se tåg dom känner igen. Jag tänker vi håller oss till det och kör i huvudsak Svenskt men utan krav på att allt ska vara svenskt. :)
I grunden har du rätt.
Från Modelltåg14 (2R) i Gävle kan dock rapporteras att det var mitt nyinköpta Italienska 30-tals-lok som vållade mest intresse och nyfikenhet.
En sån här: http://www.youtube.com/watch?v=fs9vSsCRCoo
Så ska man köra annat än svenskt så är min personliga slutsats att det då gärna:
a) får vara något udda och spännande (ovanligt utseende och koppelstänger intresserade flera)
b) bör ha ljud - allra helst lite ovanliga sådana
Fler exempel:
Även Urbans DB-tåg med öppningsbara dörrar vållade visst intresse samt Johans biltåg med idel Citroen-bilar i lasten.
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok

Återgå till "Planering Älvsjö Hobbymässa 2014"